Sulmet ndaj anijeve tregtare në Detin e Kuq rrezikojnë të rrisin çmimin e naftës dhe mallrave të tjera, sipas analistëve. Disa firma kanë ndaluar dërgesat përmes rrugës pasi anijet u sulmuan nga rebelët Houthi në Jemen. Linja e dytë më e madhe e anijeve në botë, Maersk, tha se do të ridrejtonte disa nga anijet e saj rreth Kepit të Shpresës së Mirë të Afrikës. Ndërprerja ka bërë që SHBA të nisë një operacion detar ndërkombëtar për të mbrojtur anijet në rrugën e Detit të Kuq.
Vendet që i bashkohen aksionit të sigurisë të quajtur Operacioni Prosperity Guardian përfshijnë Mbretërinë e Bashkuar, Kanadanë, Francën, Bahreinin, Norvegjinë dhe Spanjën.Shtetet e Bashkuara kanë thënë gjithashtu se do të mirëpresin që Kina të luajë një rol konstruktiv në përpjekjen për të parandaluar sulme të mëtejshme.Paralajmërimet e analistëve erdhën ndërsa rebelët u zotuan të vazhdojnë sulmet e tyre në ngushticën Bab al-Mandeb, një korsi jetike e anijeve midis Azisë dhe Evropës. “Edhe nëse Amerika arrin të mobilizojë të gjithë botën, operacionet tona ushtarake nuk do të ndalen… pa marrë parasysh sakrificat që na kushtojnë,” tha zyrtari i lartë Houthi Mohammed al-Bukhaiti në platformën X.
Cili është ndikimi i sulmeve të Detit të Kuq?
Sekretari amerikan i mbrojtjes Lloyd Austin mbajti një takim virtual me ministra nga më shumë se 40 vende dhe u bëri thirrje më shumë vendeve të kontribuojnë në përpjekjet e sigurisë. “Këto sulme të pamatura Houthi janë një problem serioz ndërkombëtar dhe kërkojnë një përgjigje të fortë ndërkombëtare,” tha ai. Ministria e Mbrojtjes e Mbretërisë së Bashkuar ka deklaruar se shkatërruesi i Marinës Mbretërore HMS Diamond do t’i bashkohet grupit të ri të punës, me situatën e sigurisë duke përkeqësuar. Deti i Kuq është një nga rrugët më të rëndësishme në botë për dërgesat e naftës dhe gazit natyror të lëngshëm, si dhe për mallrat e konsumit. Ajo është e rezervuar nga ngushtica Bab al-Mandab – e njohur gjithashtu si Porta e Lotëve në jug pranë bregut të Jemenit dhe Kanalit të Suezit në veri. Huthi kanë deklaruar mbështetjen e tyre për Hamasin në luftën e tij me izraelitët dhe rebelët me bazë në Jemen thanë se ata kishin në shënjestër anijet të cilat ata besojnë se po shkojnë drejt Izraelit. Megjithatë, disa firma, si Investor Chemical Tankers, anija e së cilës Swan Atlantic u sulmua, thanë se anija e saj nuk kishte lidhje me Izraelin.
Firmat e transportit kanë raportuar se anijet janë nën sulm nga dronët dhe raketat.
“Raketat balistike janë vërtet ato të vështirat. Kjo është hera e parë që ne kemi parë ndonjëherë anije të goditura nga ky lloj arme,” tha për BBC Sal Mercogliano, një historian në Universitetin Campbell. Pavarësisht nisjes së operacionit ndërkombëtar për të siguruar kalimin e sigurt përmes Detit të Kuq, Maersk tha se nuk ishte e qartë se kur do të rifillonte udhëtimet përgjatë rrugës dhe do t’i vlerësonte gjërat rast pas rasti.
Përkthyer dhe përshtatur nga BBC për Probizz.al