Katër të drejtat kryesore të konsumatorit janë: e drejta për sigurinë e produktit, për informacion të plotë, për një zgjedhje të lirë dhe për t’u dëgjuar. Megjithatë, shpesh, veçanërisht në transaksionet në internet, jo gjithçka është aq e qartë sa duhet, dhe shpesh rrezikon të hasë në mashtrime.
E-maile të dyshimta, lidhje të rastësishme, informacione të rreme, faqe interneti të rreme: këto dhe shumë gjëra të tjera minojnë sigurinë e kompjuterit tonë, siç bëjnë fjalëkalimet e vjetruara dhe konsumatorët e pakujdesshëm.
Fenomeni i mashtrimeve në internet është shumë më i përhapur nga sa mendojnë njerëzit, me qindra mijëra viktima në mbarë botën çdo vit. Megjithatë, ka disa udhëzime shumë të thjeshta për t’ju ndihmuar të mbroni veten.
Përpjekja për të njohur se nga vijnë emailet dhe mesazhet e dyshimta- Shumica e mashtrimeve në internet bëhen përmes postës elektronike ose telefonatave. Gjëja e parë që duhet bërë, veçanërisht nëse ju kërkohet informacion personal, është të kontrolloni me shumë kujdes burimin, emrin e faqes ose emailin, ose të kërkoni numrin e telefonit në internet. Në dyshimin më të vogël mos dërgoni asgjë.
Kontrolloni faqet në të cilat bëni blerje online- Nëse nuk porositni në sajte të njohura, të cilat në shumicën e rasteve garantojnë sigurinë, mund të kontrolloni këto aspekte për të parë nëse faqja është e besueshme: prania e https në fillim të URL-së, prania e drynit (duke treguar që faqja mbrohet nga sistemet e sigurisë), të dhënat e shitësit dhe informacioni tatimor, ose kërkoni komente të blerësve të tjerë në sajte që ndajnë përvojat e përdoruesve. Nëse këto detaje mungojnë ose ju duken të çuditshme, mos vazhdoni me blerjen.
Kini kujdes se si i trajtoni dokumentet dhe të dhënat personale- Jini gjithmonë të kujdesshëm kur dërgoni të dhëna personale. Si rregull i përgjithshëm, shmangni dërgimin e ndonjë gjëje tuajën nëse nuk është miku juaj, anëtari i familjes, i njohuri, puna.
Jini të kujdesshëm ndaj kujtdo që ju nxiton- Shumica e mashtrimeve që ndodhin në internet dhe më gjerë luajnë me ndjenjën e nxitimit që i vënë konsumatorit. “Përgjigju tani ose llogaria jote do të bllokohet.” “Ju lutemi dërgoni këtë, pagesa juaj ka dështuar.” Këta janë vetëm pak shembuj të mashtrimeve në internet. Mos nxitoni, merrni kohën tuaj, veçanërisht kur bëhet fjalë për botën digjitale.
Përditësoni shpesh fjalëkalimin dhe softuerin- Përditësimi i rregullt i fjalëkalimit është thelbësor për të garantuar sigurinë tuaj në internet (çdo një ose dy muaj do të ishte ideale). Përveç kësaj, është gjithashtu e rëndësishme që softueri i kompjuterit të përditësohet në versionin më të fundit të disponueshëm. Sidomos softueri i shfletuesit është thelbësor për të qenë i përditësuar, sepse filtra dhe pajisje sigurie shumë të rëndësishme shtohen periodikisht. Fshirja e cookies është diçka që duhet bërë shpesh.
Kontaktoni forcat e rendit ose shoqatat profesionale kur keni dyshime- Ashtu si me krimet normale, edhe mashtrimet online mund të raportohen në polici. Nëse keni frikë se nuk keni hasur në këtë lloj gjëje, parashtrimi i një ankese dhe lejimi i autoriteteve për t’ju ndihmuar është një mënyrë e shkëlqyer për të provuar dhe ruajtur atë që mund të shpëtohet.
Burimi : Businessmag