Rritja e investimeve në politika dhe teknologji për të trajtuar ndryshimet klimatike mund të luajë një rol të rëndësishëm në rimëkëmbjen e ekonomisë globale nga pandemia e koronavirusit.
Në një shënim të kohëve të fundit, Charles Dumas, kryeekonomist në firmën kërkimore të investimeve me bazë në Mbretërinë e Bashkuar TS Lombard, tha se veprimi mbi ndryshimin e klimës shpesh kritikohet se po lëviz shumë ngadalë. Megjithatë, me rritjen e shpenzimeve nga qeveritë për të ndihmuar ekonomitë e tyre pas Covid-it, ato mund të fillojnë të arrijnë.
Një parim kyç i kësaj është kostoja gjithnjë në rënie e energjisë elektrike për megavat orë, sipas shifrave nga TS Lombard, me kostot e erës diellore, në det dhe në tokë në rënie gjatë 10 viteve të fundit, ndërsa gazi dhe qymyri kanë mbetur kryesisht të njëjta.
“Efektivisht deri në vitin 2030 kostoja e energjisë elektrike të rinovueshme do të jetë gjysma e asaj të energjisë elektrike me burim qymyri dhe gazi”, tha Dumas për CNBC.
Këto tendenca do të sjellin shumë nga premtimet e ndryshme për të arritur zero neto më afër.
Përmbytjet fatale në Gjermani në javët e fundit kanë vënë sërish në qendër të vëmendjes ndikimet e ndryshimeve klimatike, por ato janë vetëm të fundit në një seri ngjarjesh ekstreme shkatërruese të motit të fundit, duke përfshirë zjarret e përhapura në Oregon.
Prioritetet e COP26
Në këtë sfond, Konferenca e Kombeve të Bashkuara për Ndryshimet Klimatike, e njohur më mirë si COP26, do të takohet në Glasgow në nëntor. Ai do të shënojë një nga takimet më të rëndësishme shumëpalëshe për klimën që nga marrëveshja e Parisit.
Dumas tha se ndërsa afrohet COP26, qeveritë duhet të kuptojnë prioritetet e tyre kryesore dhe mes tyre duhet të jenë investimet në infrastrukturë pasi sfidat e shumta teknologjike dhe inxhinierike vazhdojnë të pengojnë energjinë e rinovueshme.
“Unë mendoj se problemi i ndërprerjes është mjaft serioz dhe nuk është vetëm se dielli perëndon natën,” tha Dumas.
Në rastin e energjisë diellore, prodhimi mund të përzihet në varësi të vendndodhjes së infrastrukturës si fermat diellore.
“Ka një ndryshim të madh me ditët me diell në dimër dhe ditë me diell në mes të verës, kështu që ndërprerja merr një aspekt shumë të madh sezonal,” tha Dumas.
“Ju mund të keni mot të egër për një kohë të gjatë në mes të dhjetorit ose janarit dhe ja, nuk do të dëshironit të vareni nga energjia diellore.”
Transmetimi i energjisë mund të jetë një tjetër pengesë, tha ai. Ndërsa bota në zhvillim, duke përfshirë disa vende afrikane, ka potencial të madh në zhvillimin e vendeve për gjenerimin e energjisë diellore, kjo energji duhet të lëvizë lehtësisht.
“Çështja e teknologjisë së transmetimit është vërtet madhore. Nëse dëshironi që Çadi të jetë Arabia Saudite e re, për shkak të shkretëtirës së Saharasë ka shumë diell atje, por dëshironi që energjia elektrike të përdoret në Evropë, atëherë po flisni për disa procese të shtrenjta dhe procese që kërkojnë shumë kërkime dhe shumë investime të mëtejshme.”
Magazinimi dhe kapja e karbonit janë të gjitha fusha që kërkojnë investime të mëdha, shtoi Dumas, nëse qeveritë duan të arrijnë objektivat e tyre neto zero.
“Ajo që na nevojitet është një drejtim shumë i qartë i politikave publike në mënyrë që t’i arrijmë diku afër këtyre premtimeve neto zero dhe unë dyshoj se në të vërtetë ajo për të cilën do të bëhet fjalë është një taksë karboni, të cilës amerikanët mund t’i rezistojnë, por do të jetë e nevojshme,” tha ai.
Krijimi i vendeve të punës
Paul Steele, kryeekonomist në një institut të pavarur kërkimor politikash të quajtur Instituti Ndërkombëtar për Mjedisin dhe Zhvillimin, tha se veprimi i klimës dhe investimet në energjinë e rinovueshme do t’i shërbejnë qëllimit të dyfishtë të trajtimit të krizës klimatike duke krijuar vende pune për ekonominë post-Covid.
“Një nga prioritetet që del nga Covid është krijimi i punësimit intensiv të punës. Si në vendet e zhvilluara ashtu edhe në ato në zhvillim, ju mund të ofroni punësim intensiv të punës përmes energjisë së rinovueshme,” tha Steele.
Një shembull, tha ai, ishte rikonstruksioni i kaldajave në shtëpitë në MB, i cili do të ndihmonte ta shtynte vendin drejt objektivave të tij klimatike dhe të krijonte vende të reja pune, ndërkohë që ishte relativisht i lirë në skemën e madhe të gjërave.
Steele tha se investimet për të nxitur një ekonomi miqësore me klimën nuk mund të jenë afatshkurtra ose të kenë synime të shpejta.
Ai vuri në dukje skemat e ndryshme të mbështetjes së qeverisë për industrinë e linjave ajrore, e cila është goditur nga pandemia. Vetëm këtë javë, gjykatat evropiane dhanë miratimin e një pakete shpëtimi prej 2.9 miliardë dollarësh për biznesin holandez të Air France-KLM.
Fondet e ndihmës si këto duhet të lidhen me angazhimet e qëndrueshmërisë nga industria e linjave ajrore, tha ai, por ky mund të jetë një propozim i çuditshëm për të kapërcyer linjën.
“Qeveritë nuk po i bëjnë mjaftueshëm lidhjet dhe tradicionalisht thesaret dhe veçanërisht ministritë e transportit janë ende të dominuara nga lobet e ndërtimit të rrugëve dhe nga njerëzit që duan të ndërtojnë autostrada dhe të rrisin transportin në vend të njerëzve që duan të investojnë në alternativa të qëndrueshme.”
Burimi: CNBC