Është e vështirë të kuptosh ndikimin e teknologjisë tek bizneset dhe shoqëria në përgjithësi. Raporti vjetor i këtij viti i Thoughtworks Looking Glass përpiqet të vendosë një gamë të gjerë teknologjish në perspektivë, në mënyrë që drejtuesit e biznesit të kenë një ide se ku po i çon teknologjia.
Raporti merr një qasje holistike për të analizuar ndikimin e 100 teknologjive aktuale dhe atyre në zhvillim. I ndarë në seksione të quajtura lente, raporti “u ofron udhëheqësve të industrisë rekomandime se si të konkurrojnë më mirë dhe të bëhen vetë përçarës”.
“Ne përdorim lentet në Looking Glass për të ndihmuar në kuptimin e të gjitha tendencave individuale me lentet e ngjashme me “linjat e historive” të mëdha që ne mendojmë se do të jenë të rëndësishme,” tha Michael Mason, kreu global i teknologjisë Thoughtworks. “Ajo që është interesante është të merren parasysh edhe lentet në kombinime. Nëse mbivendosim evolucionin e përvojës njeri-makinë me një shpërthim në AI, çfarë pasojash do të ketë për një industri apo organizatë të caktuar? Ndërsa ne ofrojmë disa nga këto kombinime në Raport, ky ushtrim është gjithashtu një ushtrim i mirë që lexuesit ta përdorin për të stimuluar të menduarit e tyre.“
Partneriteti me AI
Lentja e parë, Partneriteti me AI, shikon se si bizneset mund të përfitojnë maksimumin nga adoptimi i shpejtë i mësimit të makinerive dhe AI. Për ta bërë këtë, bizneset duhet të kuptojnë se ku funksionon mirë teknologjia dhe ku jo. Për shembull, problemet që kërkojnë kreativitet ose intuitë nuk janë rastet më të mira të përdorimit për AI. Aplikimi i AI në këto situata duhet të bëhet për të ndihmuar vendimmarrjen njerëzore, jo për ta zëvendësuar atë.
Në fusha të tjera, të tilla si vendosja e robotëve për t’iu përgjigjur pyetjeve bazë ose për të përshkallëzuar një kërkesë klienti tek një përfaqësues i shërbimit të klientit njerëzor, AI funksionon shumë mirë. Fushat që përfitojnë nga automatizimi i drejtuar nga AI përfshijnë çmimet dinamike, sistemet e rekomandimeve, zbulimin e anomalive dhe optimizimin e zinxhirit të furnizimit.
Disa tendenca për t’u parë në këtë hapësirë përfshijnë: privatësinë duke respektuar llogaritjen, AutoML, mësimin e federuar dhe, në të ardhmen më të largët, ML kuantike.
Zhvillimi i përvojës njeri-makineri
Lentja tjetër fokusohet në përvojën njeri-makineri. Siç e dinë të gjithë, kjo është një zonë e pjekur për përmirësim. Ky seksion fokusohet në konceptin e shfaqur të metaverses, një zonë e realitetit ku bota reale dhe digjitale mbivendosen. Aplikacionet e realitetit të zgjeruar – VR, AR dhe realiteti i përzier – dominojnë këtë hapësirë.
Autorët e raportit presin të shohin më shumë fokus në këtë fushë ndërsa prodhuesit dhe startup-et e pajisjeve VR dhe AR përpiqen të fitojnë para. Sipas hulumtimit të cituar në raportin nga Emergen Research, tregu metaverse do të shpërthejë, duke u rritur 40% në vit në 800 miliardë dollarë deri në vitin 2028.
Teknologjitë për t’u parë përfshijnë: ndërfaqet tru-kompjuter, projeksionin e retinës, llogaritjen emocionale afektive dhe, në të ardhmen më të largët, metaversin.
Realizimi i potencialit të platformave
Lentja e tretë fokusohet në ndërtimin e platformës si një strategji thelbësore biznesi. Kjo është një zonë “e mbushur me paqartësi”, thuhet në raport, sepse edhe ideja e një “platforme” ose “qasjeje platforme” mund të jetë e vështirë të përcaktohet.
“Një qasje e suksesshme e platformës varet nga përcaktimi i përkufizimeve,” thuhet në raport. “Platformat mund të nxisin lloje të ndryshme vlerash dhe keqkuptimi ose mospërputhja midis palëve të interesuara në lidhje me këto do të çojë në përpjekje të ulëta ose të humbura.”
Për të shmangur këto çështje, raporti rekomandon fillimisht të përcaktoni atë që po përpiqeni të arrini, rezultatet që dëshironi dhe të siguroheni që të gjithë palët e interesuara të kuptojnë dhe të ndajnë të njëjtat qëllime.
“Një platformë është një përshpejtues ose katalizator. Duke pasur platformën ju lejon të bëni diçka më shpejt,” tha Mason.
Sipas Mason, ekzistojnë tre lloje platformash në përdorim sot:
- Platformat e infrastrukturës të përqendruara te zhvilluesit që përshpejtojnë kohën për të tregtuar dhe zbutur rrezikun përmes një qasjeje të përbashkët, të vërtetuar për sigurinë dhe pajtueshmërinë.
- Platformat e aftësive të biznesit që përshpejtojnë zhvillimin e produkteve të reja duke ofruar një grup API-sh që përmbledhin aftësitë ekzistuese të biznesit dhe e bëjnë më të lehtë ndërtimin e shërbimeve të reja me burimet ekzistuese.
- Modele biznesi në platformë ku vlera krijohet duke lehtësuar ndërveprimet midis konsumatorëve, kolegëve dhe ofruesve të shërbimeve.
Disa nga teknologjitë për t’u parë në këtë hapësirë përfshijnë: ekosistemet e besimit, bashkëpunimin makinë me makinë dhe, në të ardhmen më të largët, platformat private IoT PaaS.
Zgjerimi i ndikimit të teknologjisë armiqësore
Nëpërmjet kësaj lente, autorët e raportit eksplorojnë idenë se edhe teknologjia e mirë mund të përdoret për qëllime të këqija.
“Teknologjia ‘armiqësore’ sipas përkufizimit tonë mund të përfshijë jo vetëm teknologjinë kriminale si malware dhe mjetet e hakerimit, por gjithashtu të përdorë raste si reklamat dhe shënjestrimin e klientëve,” thuhet në raport. “Një shembull është paragjykimi në algoritme ose sistemet e mësimit të makinerive. Këto mund të shfaqin tendenca ‘armiqësore’ ndaj grupeve të caktuara të klientëve pa qenë të komprometuar ose projektuar qëllimisht në atë mënyrë, për shkak të shtrembërimeve të paplanifikuara dhe të pavërejtura në mënyrën se si janë ndërtuar ose zhvilluar.”
Edhe aktiviteti i ligjshëm, si gjurmimi i njerëzve teksa shfletojnë në internet, mund të shihet si armiqësor nga disa njerëz, ndërsa të tjerë lirisht heqin dorë nga privatësia e tyre në këmbim të përfitimeve të perceptuara, si reklamimi i synuar.
Për të shmangur tjetërsimin e klientëve dhe për të përmirësuar besimin, autorët e raportit sugjerojnë respektimin e dëshirave të klientëve, shmangien e synimeve ndërhyrëse dhe çrrënjosjen e paragjykimeve AI.
Disa tendenca për t’u parë në këtë hapësirë përfshijnë: llogaritjet që respektojnë privatësinë, komunikimet e ndërgjegjshme për privatësinë, privatësinë diferenciale dhe, në të ardhmen më të largët, mësimin e makinerisë kuantike dhe metaverset.
Përshpejtimi drejt qëndrueshmërisë
Lentja e pestë dhe e fundit shikon pamjen e madhe dhe qëndrueshmërinë afatgjatë të rritjes dhe konsumit të nxitur nga teknologjia. Konsumatorët, qeveritë dhe investitorët po kërkojnë të gjithë një përgjegjshmëri më të madhe mjedisore nga kompanitë pasi “të jesh i gjelbër është kthyer nga opsioni në një imperativ biznesi”, thuhet në raport.
“Teknologjia është një kontribues i madh në ndryshimin e klimës dhe shumica e kompanive të teknologjisë po përpiqen ta trajtojnë këtë… ,” thuhet në raport, por “mund të ndihmojë gjithashtu ta bëjmë jetën tonë të përditshme më të qëndrueshme, për shembull duke mbështetur qytetet inteligjente që optimizojnë trafikun në zvogëlimin e ndotjes. Lëvizja drejt një bote të qëndrueshme po përshpejtohet dhe trendi ka implikime të gjera biznesi.”
Disa nga këto implikime përfshijnë politikat dhe legjislacionin e qeverisë që mandatojnë efiçencën dhe qëndrueshmërinë e energjisë; investitorët që preferojnë kompani me standarde të forta mjedisore, sociale dhe të qeverisjes; dhe kompanitë që përdorin iniciativa të gjelbra për të tërhequr klientë të rinj dhe për të mbajtur ata ekzistues.
“Ka dy tendenca kryesore për t’u ditur,” tha Mason. “Së pari është se konsumatorët janë gjithnjë e më të vetëdijshëm për nevojën për praktika të qëndrueshme dhe janë të shqetësuar për ndikimet mjedisore dhe ndryshimet klimatike, dhe ata absolutisht ndryshojnë sjelljen e tyre blerëse bazuar në qëndrimin e perceptuar të qëndrueshmërisë së një kompanie. Megjithatë, kjo nuk është njësoj si të bazosh një vendim blerjeje nga një vlerësim aktual i ESG.”
Disa teknologji për t’u parë në këtë hapësirë përfshijnë: teknologjinë për ekonomitë rrethore, blockchain për qëndrueshmërinë, inxhinierinë e softuerit të gjelbër dhe, në të ardhmen më të largët, metaverse dhe ruajtjen e të dhënave të ADN-së.
Burimi: Tech Republic