Komisioni Evropian mund të propozojë një shtyrje trevjeçare të tarifave pas Brexit për makinat elektrike, pas muajsh lobimi nga industria dhe qeveria e Mbretërisë së Bashkuar.
Prodhuesit e makinave kishin frikë se eksportet midis Mbretërisë së Bashkuar dhe BE do të goditeshin nga tarifat 10% në vitin e ri për shkak të “rregullave të origjinës” që synojnë të reduktojnë dominimin e Kinës në industrinë globale të baterive.
Një vonesë e tarifave, nëse konfirmohet, do të largonte një shqetësim të prodhuesve evropianë të makinave.
Tarifat ishin planifikuar që në vitin 2020. Pra, pse ato janë ende një problem tre vjet më vonë?
Mbretëria e Bashkuar dhe BE ranë dakord për Marrëveshjen e Tregtisë dhe Bashkëpunimit në prag të Krishtlindjeve në 2020, duke përcaktuar marrëdhëniet tregtare pas Brexit. Të dyja palët përdorën marrëveshjen për të nxitur krijimin e një industrie evropiane të baterive të makinave elektrike.
Marrëveshja u dha prodhuesve të makinave deri më 1 janar 2024 që të furnizonin bateritë nga Britania e Madhe ose BE, ose përndryshe do të përballen me tarifa 10% për eksportet e makinave elektrike në të gjithë Kanalin.
Bateritë janë komponenti më i shtrenjtë i makinave elektrike, dhe prodhimi i baterive dominohet nga Koreja e Jugut, Japonia dhe mbi të gjitha Kina. Afati kishte për qëllim të shtynte prodhuesit e makinave në ndërtimin e baterive në Mbretërinë e Bashkuar ose Evropë. Megjithatë, duke iu afruar afatit të janarit, prodhuesit e makinave janë ende të varur nga bateritë dhe materialet aziatike, që do të thotë se shumica e eksporteve të makinave MB-BE do të bëhen më të shtrenjta.
Çfarë shkoi keq?
Pandemia e koronavirusit dhe rritja e normave të interesit kanë penguar. Një valë e madhe fabrikash baterish në Evropë, duke përfshirë dy në MB, është në rrugë e sipër, por nuk do të jetë gati me kohë.
Çfarë është në rrezik nëse afati nuk vonohet?
Tarifat do të ishin të pashmangshme nëse afati nuk zgjatet. Dy të tretat e prodhimit të industrisë së makinave në Mbretërinë e Bashkuar shkon në BE, ndërsa Mbretëria e Bashkuar ka qenë prej kohësh një nga tregjet më fitimprurëse për prodhuesit e makinave premium të Gjermanisë, në veçanti.
Prodhuesit e makinave nga Britania e Madhe dhe BE-ja ka thënë se afati duhet të shtyhet, duke argumentuar se do të ngadalësonte përdorimin e makinave elektrike duke i bërë ato më të shtrenjta. Ato përfshijnë Toyota, Ford dhe Jaguar Land Rover, të cilat të gjitha kanë fabrika në Britani, plus BMË dhe Volksëagen, të cilat zotërojnë Rolls-Royce dhe Bentley në MB.
Nuk janë vetëm prodhuesit e makinave me fabrika në Mbretërinë e Bashkuar që janë të shqetësuar. Grupi i fuqishëm i lobit i Evropës, Shoqata Evropiane e Prodhuesve të Automjeteve, është fuqimisht në favor të zgjerimit, siç është qeveria e Mbretërisë së Bashkuar. Megjithatë, BE-ja ka qenë e kujdesshme për çdo gjë që mund të shihet si rihapje e marrëveshjes së Brexit-it, veçanërisht nëse kjo do të përfitonte Mbretërinë e Bashkuar. Thierry Breton, një komisioner evropian me ndikim, tha në shtator se nuk donte të rihapte marrëveshjen tregtare vetëm për të ndihmuar industrinë e makinave.
Gjermania dhe vendet e tjera me një bazë të konsiderueshme të prodhimit të makinave shtynë për një pezullim, por Franca argumentoi se kjo do të përfshinte rihapjen e marrëveshjes së Brexit dhe do të kërkonte mbështetje nga 27 shtete anëtare. Duket se francezët mund të jenë zbutur.
Një vonesë e tarifave do të përfaqësonte një kthesë të vonuar nga BE – por do të mirëpritet ngrohtësisht nga industria e makinave në të dy anët e Kanalit.
Përkthyer dhe përshtatur nga The Guardian për Probizz.al