Një nga pikat kryesore të shitjes së makinave elektrike është se, pavarësisht nga rritjet aktuale të çmimeve të energjisë, ato janë më të lira për t’u përdorur se makinat me lëndë djegëse fosile, por çmimi më i lartë i blerjes është pengesa më e madhe për shitjet.
Blerësit e makinave të reja që zgjedhin një model elektrik janë ende duke paguar një çmim të madh mbi një makinë me benzinë ose naftë me madhësi të ngjashme.
Prej kohësh është pritur që barazia e kostos midis modeleve elektrike, benzine dhe naftë do të jetë pika kryesore në favor të shitjeve të makinave elektrike. Duke pasur parasysh se sa të lira janë automjetet elektrike (EV-të), nuk do të ketë kuptim financiar për shumicën e njerëzve që të zgjedhin një makinë me benzinë ose me naftë.
Barazia e çmimeve do të nënkuptojë gjithashtu fundin e subvencioneve dhe granteve që ekzistojnë aktualisht për të kapërcyer hendekun e kostos midis EV-ve dhe makinave me motor me djegie të brendshme (ICE).
Në Norvegji, ku barazia tashmë ekziston për shkak të mbështetjes së gjerë të qeverisë, pothuajse 80 për qind e makinave të reja të blera janë elektrike.
Pra, si do të arrihet barazia?
Dy shtytësit kryesorë të diferencës së çmimeve midis motorëve me djegie të brendshme dhe makinave elektrike janë kostot që lidhen me bateritë dhe prodhimin e makinave.
Ulja e parashikuar në kostot e EV ka të ngjarë të vijë nga rënia e çmimeve të baterive dhe nga kalimi i shënuesve të makinave në platformat e automjeteve të krijuara posaçërisht për EV-të pasi kjo lejon një montim më të thjeshtë, paketa të standardizuara të baterive dhe vëllime më të larta.
Ndërkohë, çmimi i makinave me benzinë dhe naftë pritet të rritet për shkak të rregulloreve më të rrepta të BE-së për emetimet, kështu që të gjithë këta faktorë do të kombinohen për të mbyllur hendekun e çmimeve.
Por a po bëhen më të lira makinat elektrike?
Ngjarjet e fundit, megjithatë, kërcënojnë të minojnë supozimin se kostoja e baterive të makinave elektrike do të vazhdojë të bjerë.
Pas pushtimit të Ukrainës nga Rusia, kostot e baterive filluan të rriteshin pasi lëndët e para kryesore u rritën në çmim. Çmimet e nikelit u dyfishuan afërsisht në muajt pasardhës, pasi Rusia është një prodhues i rëndësishëm i nikelit të nivelit të baterisë, duke zënë rreth 15 për qind të furnizimit global.
Nikeli është një komponent kyç i baterive të makinave elektrike pasi ka densitet energjie dhe për këtë arsye ndikon në gamën e përgjithshme të drejtimit.
Ndërsa çmimet e nikelit dhe kobaltit janë stabilizuar që atëherë, Bloomberg raportoi në dhjetor një rritje prej 7 për qind nga viti në vit në çmimet mesatare të çmimeve të baterive litium-jon në 2022.
Çdo rritje në çmimin e lëndëve të para do të shkaktojë në mënyrë të pashmangshme rritjen e kostove të baterive EV dhe mund të ndryshojë një prirje të rënies së çmimeve të baterive.
Sa premium paguani në Evs në krahasim me makinat ICE?
Masa e primit ndryshon nga vendi në vend, në varësi të shkallës së taksës për makinat dhe stimujve dhe granteve qeveritare që ofrohen.
Në Irlandë, për shembull, benzina Peugeot 208 në modelin Allure është në dispozicion për 27,880 €, një naftë 208 kushton nga 30,280 €, por elektriciteti kushton nga 34,685 €.
Në mënyrë të ngjashme në Danimarkë primi i çmimit është i konsiderueshëm; një benzinë e nivelit fillestar 208 ka një çmim prej 189,990 DKK (25,537 €) ndërsa versioni elektrik fillon nga 289,990 DKK (38,978 €).
Në Holandë, një benzinë Active trim 208 fillon nga 23,210 €, një dizel nga 28,370 € dhe një model elektrik nga 32,250 €.
Megjithatë, për të bërë një krahasim të plotë, duhet të merrni parasysh kostot e funksionimit të benzinës kundrejt asaj elektrike.
Duke krahasuar kostot e karburantit të një makine elektrike me bateri (Volkswagen ID.3) me një makinë me benzinë (Volkswagen Golf) bazuar në një automobilist me një kilometrazh vjetor prej 18,000 km, EV kushton 710 € në vit për karburantin e benzinës 1,677 €.
Pra, është më shumë se dy herë më e shtrenjtë për të fuqizuar një makinë ICE sesa një EV – kjo bazohej në benzinë me një kosto prej 1,694 € për litër dhe konsum në 5,5 l/100 km.
Energjia elektrike është llogaritur me kosto 25.28 c për KWh dhe konsumi 15.6 kWh. Pronarët e automjeteve elektrike që përfitojnë nga tarifa e natës ose tarifa e zbritur e energjisë elektrike mund të bëjnë potencialisht edhe më shumë kursime.
Sa larg është barazia e çmimeve?
Një rritje e konsiderueshme në çmimin e blerjes së makinave elektrike mund të dëmtojë planet ambicioze të BE-së për makinat elektrike, pasi objektivat varen nga EV që dominojnë shitjet e makinave të reja deri në gjysmën e dytë të dekadës.
Barazia e çmimeve do të nënkuptojë në mënyrë thelbësore fundin e lehtësimit të taksave qeveritare dhe granteve që ekzistojnë aktualisht për të kapërcyer hendekun e kostos midis EV-ve dhe makinave me karburant fosil.
Me krizën aktuale të kostos së jetesës, sa e realizueshme do të ishte rritja e granteve dhe mbështetjeve për të krijuar artificialisht përballueshmërinë? Nevoja për të nxitur shitjen e EV-ve për më gjatë se sa pritej do të ishte një taksë e konsiderueshme për burimet shtetërore tashmë në pakësim.
Analistët e industrisë parashikojnë se çmimet më të larta do të vazhdojnë për të paktën një ose dy vjet, kështu që shkalla në të cilën rritja e kostove të baterive mund të përfundojë duke ngadalësuar tranzicionin nga karburantet fosile varet nga mënyra se si çmimet e larta dhe koha e gjatë e pritjes do të dobësojnë kërkesën për automjete elektrike dhe zvogëloni tërheqjen e tyre.
Një gjë është e sigurt – pika e kthesës së makinës elektrike tani është më larg se sa ishte planifikuar.
Burimi: Euronews