Ndërsa Gjermania po përgatitet për një rishikim të status quo-së së saj politike, analistët po shikojnë se çfarë ndikimi mund të ketë qeveria e ardhshme në Bashkimin Evropian.
Ekonomia më e madhe e Evropës shkoi në votime të dielën në një votë vendimtare për të zgjedhur një kancelar të ri, pas 16 viteve të Angela Merkelit në pushtet.
Partia Socialiste, SPD, fitoi zgjedhjet, sipas rezultateve paraprake, me 25.7% të mbështetjes. Tani po përpiqet të krijojë një qeveri koalicioni me partinë e Gjelbër dhe FDP-në liberale. Aleanca konservatore e Merkelit e Unionit Demokristian dhe Unionit Kristian Social, e cila ka dominuar politikën gjermane për dekada të tëra, pësoi rezultatin e saj më të keq zgjedhor që nga Lufta e Dytë Botërore, duke marrë 24.1% të votave.
Kandidati i SPD-së për kancelarin Olaf Scholz, ministri aktual i financave dhe zëvendëskancelari i vendit, tani duket se është në pol për të qenë udhëheqësi i ardhshëm gjerman. Edhe pse nuk është një marrëveshje e përfunduar dhe bisedimet e ashpra të koalicionit përfundimisht mund të dështojnë.
“Nëse Olaf Scholz bëhet kancelar, ai do të jetë mjaft i pozicionuar, sepse ai të paktën ka përvojën e një ministri financash,” tha Daniela Schwarzer, drejtore ekzekutive në Fondacionet e Shoqërisë së Hapur, për CNBC të hënën në lidhje me marrëdhëniet e Scholz me Evropën.
Pavarësisht kësaj, Schwarzer vuri në dukje se Scholz mbetet shumë më pak përvojë se Merkel, e cila ka luajtur një rol themelor në politikën evropiane për vite me radhë.
“Ne mund të shohim disa muaj në veçanti – gjithashtu duke pasur parasysh zgjedhjet franceze që vijnë pranverën e ardhshme – ku gjërat mund të jenë më pak të qeta sesa zakonisht,” shtoi ajo.
Gjermania, si një nga vendet themeluese të BE-së, ka mbajtur prej kohësh një peshë të caktuar në hartimin e politikave evropiane. Gjatë kohës së saj si kancelare, Merkel ndihmoi në udhëheqjen e përgjigjes së bllokut ndaj krizës financiare globale, krizës së borxhit sovran, krizës së migrimit dhe së fundmi, pandemisë koronavirus.
Përtej stilit të udhëheqjes, ka pyetje të hapura se çfarë do të thotë kancelarja e re gjermane për integrim më të thellë midis ekonomive 19 euro.
“Ndërsa muzika e humorit do të jetë pak më pozitive ndaj disa gjërave që dëshiron BE-ja, unë mendoj se aftësia e kancelares gjermane për të vepruar me vendosmëri – kjo do të jetë mjaft e kufizuar,” tha Robin Bew, drejtor menaxhues në Economist Intelligence Unit, për CNBC “Squawk Box Europe” të hënën.
Kjo sepse koalicioni, i formuar një herë, ka të ngjarë të anojë pak më shumë drejt integrimit në BE sesa në të kaluarën. Megjithatë, ai theksoi se një koalicion trepalësh do të jetë gjithashtu më i vështirë për t’u menaxhuar, duke pasur parasysh gamën më të gjerë të opinioneve.
“Unë nuk mendoj se ju do të shihni udhëheqje veçanërisht të fortë,” shtoi Bew.
Problemet evropiane
Qeverisë së ardhshme gjermane do t’i duhet të përballet me shumë probleme në Evropë.
Një nga projektet kryesore në nivelin e eurozonës është përfundimi i të ashtuquajturit Unioni Bankar – i cili transferon kompetencat nga autoritetet bankare kombëtare në institucionet në mbarë Evropën. Ajo është futur ngadalë në vazhdën e krizës së borxhit, por Gjermania ka qenë veçanërisht ngurruese ndaj idesë. Shumë gjermanë janë kundër projektit, nga frika se mund të detyrohen të paguajnë fatura të rënda për të mbështetur kombet euro më pak konservatore financiare.
Eurozona gjithashtu do të azhurnojë rregullat e saj të borxhit dhe fiskale në 2022 sepse rregullat janë thyer në disa raste. Kombe të ndryshme raportojnë një raport borxhi mbi 60% të PBB-së, për shembull. Devijimet pritet të vazhdojnë.
Është e paqartë nëse Gjermania, e cila njihet për mbështetjen e një politike të shtrënguar fiskale në të gjithë bllokun, do të mbështesë ndryshimet në tavanin e borxhit në veçanti.
Për më tepër, BE mori vendimin në korrik 2020 për të mbledhur para së bashku nga tregjet publike për të financuar rimëkëmbjen e rajonit nga pandemia. I ashtuquajturi Fondi i Rimëkëmbjes u vendos si një masë e njëhershme për të qetësuar kombet konservatore fiskale, siç është Holanda, por disa ekspertë pyesin nëse BE-ja mund ta bëjë atë një mjet të përhershëm – diçka që do të kërkonte mbështetjen e kancelarit të ri gjerman.
Scholz i SPD-së ka argumentuar se rregullat fiskale të Evropës janë mjaft fleksibile tashmë, në atë që ata i lejuan vendet të shpenzojnë më shumë kur goditi pandemia. Ai gjithashtu ka shmangur pyetjet në lidhje me rritjen e borxhit të BE-së përsëri në të ardhmen, duke thënë se ky nuk është një debat në tryezë.
Ndërkohë, FDP, e cila ka të ngjarë të shfaqet në koalicionin e ardhshëm gjerman, “është bërë mjaft euroskeptike në drejtim të integrimit më të thellë në zonën e euros”, thanë të hënën analistët në firmën konsulente Eurasia.
“Një zbutje dramatike e qëndrimit gjerman ndaj borxhit dhe rregullave fiskale të BE-së nuk ka gjasa, kështu që po e bën Fondin e Rimëkëmbjes një tipar të përhershëm të arkitekturës fiskale të BE-së.”
Një çështje tjetër në Evropë janë përpjekjet e saj ambicioze për t’u bërë neutrale ndaj karbonit deri në vitin 2050. Për ta arritur këtë, një plan konkret për të zvogëluar emetimet e gazrave serrë me të paktën 55% deri në vitin 2030 po diskutohet nga ligjvënësit evropianë. Gjermania, me sektorin e saj të shquar të automobilave, do të ketë një rol kyç për të luajtur këtu nëse ambiciet e gjelbra do të përmbushen.
Eurasia e përshkroi Scholz-in e SPD-së si një pragmatist në këtë front, duke thënë se ai do të jetë “i hapur për të përdorur dhomën e lëvizjes për të ndihmuar financimin e kalimit të Gjermanisë në zero-zero”.
Presidenti i Parlamentit Evropian David Sassoli ka qenë një nga të paktët politikanë në Evropë që ka komentuar mbi rezultatin e votimit. Pasi uroi Scholz për fitoren e tij, ai tha: “Pas kësaj krize historike, nuk ka kohë për të humbur: Evropa ka nevojë për një partner të fortë dhe të besueshëm në Berlin për të vazhduar punën tonë të përbashkët për një rimëkëmbje sociale dhe të gjelbër.”
Burimi: CNBC