Edhe pse ka një shans prej 0.00006% që një startup të arrijë një vlerësim prej 1 miliard dollarësh, investitori i Silicon Valley Mike Maples Jr. ka investuar herët në më shumë se një startup që ka arritur sukses.
Gjatë karrierës së tij investuese prej gati dy dekadash, Maples zbuloi se startup-et në të cilat ai investoi në fillim dhe që tani vlejnë mbi një miliard dollarë , si Twitch , Twitter dhe Lyft , kishin një gjë të përbashkët, ato sfidonin modelet e zakonshme. Në vend që të konkurronin në një hapësirë të mbushur me njerëz, startup-et e suksesshme përcaktuan të ardhmen sipas kushteve të tyre.
“Shumica e njerëzve, kur panë iPhone 4S, nuk e kuptuan se gjëja në dorë ose në xhepat e tyre mund të ndryshonte të ardhmen, por djemtë e Lyft dhe djemtë e Uber e bënë”, është shprehur Maples.
Maples shtoi: “Më duhet të thyej modelin në mënyrë që t’i shpëtoj tërheqjes gravitacionale të së tashmes, apo jo? Dhe kështu, më pëlqen të them që startup-et e mëdha duhet të detyrojnë një zgjedhje dhe jo një krahasim.”
Maples dha Airbnb si një shembull të një startupi që detyroi me sukses një zgjedhje. Sipas Maples, Airbnb i ktheu pikat e forta të status quo-së (qëndrime identike kudo që të shkoni nëpër botë) në një dobësi (a nuk do të kishit më mirë një qëndrim unik që pasqyron vendin ku ndodheni për të njëjtin çmim?).
Duke vepruar kështu, Airbnb krijoi një kategori të veçantë dukshëm të ndryshme nga ajo që ishte tashmë atje, e cila i detyroi konsumatorët të bënin një zgjedhje dhe jo një krahasim me atë që ekzistonte tashmë. Maples tha se Airbnb kishte gjithashtu një tipar tjetër të një startup-i novator: Ai krijoi një lëvizje sociale përtej parave ose biznesit. Në vend të kësaj, Airbnb u fokusua në transformimin e shoqërisë dhe jetës së njerëzve.
“Ajo që kam konstatuar është se startup-et e shkëlqyera shumë shpesh janë më shumë si lëvizje sociale. Në mënyrë tipike një lëvizje ka një pakicë njerëzish që ndjejnë një ndjesip ankesash me shumicën e status quo-së. Dhe kjo pakicë njerëzish dëshiron të ndryshojë të ardhmen”, theksoi Maples. Idetë e startup-eve që sfidojnë modelet e zakonshme dhe nisin lëvizjet sociale janë polarizuese dhe shumica e njerëzve nuk do t’i pëlqejnë ato në fillim, por Maples thotë se gjithçka që nevojitet janë ata pak njerëz, pakica që mund të fillojë një lëvizje, të cilët mendojnë se ideja është “e mahnitshme “dhe nuk mund të jetoj pa të.
Në një profil të veçantë të Shkollës së Biznesit të Harvardit, Maples shpjegoi se kur bashkëthemeluesi i Twitter, Evan Williams i paraqiti atij idenë për Twitter, Williams nuk kishte udhërrëfyes apo model të të ardhurave. Arsyetimi i Williams ishte se kur ai krijoi Blogger, një milion njerëz shkruan blogje. Nëse do të kishte një platformë mikro-blogimi, ndoshta ai mund të merrte 10 milionë njerëz për të shkruar mikro-blog. Twitter, tani X, u ble për 44 miliardë dollarë në 2022 nga Elon Musk.
Çfarë e shtyn një investitor të thotë “po” në një fazë të hershme për një ide si Twitter, me pak të dhëna për të nxjerrë në lidhje me suksesin e startup-it, ose tregun që po përpiqet të krijojë? Përgjigja është vetë themeluesit. Maples deklaroi në profil se ai po kërkonte themelues teknikisht të shkëlqyer me forcë dhe këmbëngulje.
Maples vuri në dukje cilësi shtesë në podcastin Masters of Scale: aftësinë e themeluesit për të gjetur ide novatore dhe aftësinë e tyre për t’i dhënë ato ide.
“Herë pas here, produkti që përfundon fitues nuk është produkti që shihni kur jeni duke bërë një investim fillestar,” tha ai në Masters of Scale. “Kjo ishte e vërtetë për Twitter. Ishte e vërtetë për Twitch. Ishte e vërtetë për Lyft.”