Duke pasur parasysh natyrën e pakapshme të markave, përcaktimi i vlerës financiare të një marke është një detyrë e vështirë.
Pavarësisht paprekshmërisë së një marke, është e vështirë të mohohet se sa efektiv mund të jetë një markë e fortë në rritjen e linjës përfundimtare të një kompanie.
Me këtë në mendje, Brand Finance merr përsipër sfidën e identifikimit të markave më të vlefshme në botë në Raportin e saj vjetor Global 500. Grafiku i mësipërm, duke përdorur të dhënat nga edicioni i fundit i raportit, nxjerr në pah 100 markat më të vlefshme në 2022.
Shënim i redaktorit: Kjo renditje mat vlerën e markave, të cilat mund të mendohen si aktive jo-materiale të lidhura me marketingun që krijojnë një identitet dhe reputacion të markës në mendjet e konsumatorëve. Ai përpiqet ta matë këtë në terma financiarë, duke llogaritur se sa vlen marka për kompaninë që e zotëron atë.
Një përmbledhje e plotë e markave më të vlefshme
Me një rritje prej 35% që nga raporti i vitit të kaluar, Apple ruan vendin e parë në renditjen si marka më e vlefshme në botë, me një vlerë totale të markës prej 335.1 miliardë dollarë.
Kjo është vlera më e lartë e markës e regjistruar ndonjëherë në historinë e raportit Global 500, i cili është publikuar çdo vit që nga viti 2007.
Si një nga kompanitë më të mëdha të teknologjisë në botë, Apple dominon tregun e smartphone-ëve, veçanërisht në SHBA, ku më shumë se 50% e smartphone-ëve që operojnë tani janë iPhone.
Këtu është një listë e plotë e 100 markave më të vlefshme sipas raportit:
Pas Apple, në vendin e dytë është Amazon me një vlerë marke prej 350.3 miliardë dollarë. Kjo nuk është për t’u habitur, duke pasur parasysh se gjigandi i teknologjisë shpesh e ka gjetur veten në qafë me Apple në renditje, dhe madje ka dalë në vendin e parë në edicionet e mëparshme të raportit.
Një markë tjetër që vlen të theksohet është TikTok. Kompania e mediave sociale pa një rritje prej 215% në vlerën e markës së saj nga viti në vit, duke e bërë atë markën me rritjen më të shpejtë në të gjithë listën.
Midis 2019 dhe 2021, platforma pa bazën e saj të përdoruesve të ngrihej në qiell, duke u rritur nga 291.4 milion në 655.9 milion në vetëm dy vjet. Nëse kjo rritje vazhdon, TikTok mund të arrijë gati një miliard përdorues deri në vitin 2025, sipas parashikimeve nga Insider Intelligence.
Sektorët më të vlefshëm
Mbi një e treta e markave në listë bien në sektorin e teknologjisë dhe shërbimeve. E kombinuar, kjo kategori ka një vlerë marke prej 2.0 trilion dollarë.
Media është sektori i dytë më i vlefshëm – 19% e 100 markave kryesore bien nën sektorin e mediave dhe telekomit, duke përfshirë Google, Facebook dhe WeChat.
COVID-19 është pjesërisht arsyeja për këtë, pasi konsumi i mediave u rrit gjatë gjithë pandemisë globale. Për shembull, në nëntë muajt e parë të 2021, përdorimi ditor i Snapchat u rrit me 77%. Pavarësisht rritjes së tërheqjes me përdoruesit, vlen të theksohet se kompania tani po e ndjen goditjen pasi bota reale konkurron për shtrirjen e vëmendjes edhe një herë dhe reklamuesit fillojnë ta shfaqin aplikacionin për shkak të shqetësimeve të recesionit.
Ndërsa kufizimet pandemike zbehen në të gjithë botën dhe zhurmat e një recesioni global kërcënojnë rritjen ekonomike globale, raporti i vitit të ardhshëm mund të shohë disa ndryshime të mëdha në vlerën e markës.
Gjeografia e markave të vlefshme
Kur shikojmë se ku bazohen këto marka, shohim se Shtetet e Bashkuara dhe Kina përbëjnë 73 nga 100 markat më të mira në renditje. Edhe më befasuese – vetëm gjashtë vende përbëjnë 94% të listës.
Rritja e kompanive kineze në skenën globale reflektohet në këtë vizualizim. Si pikë krahasimi, një dekadë më parë, vetëm gjashtë kompani kineze u renditën në Top 100 të Brand Finance dhe asnjëra prej tyre nuk ishte në top 30 për vlerën e markës.
Është interesante se vendet evropiane përbëjnë vetëm 14% të listës, që është një dëshmi se sa dominimi ekonomik i Evropës është zvogëluar gjatë dekadave të fundit.
Në vitet 1960, Evropa përbënte gati një të tretën e PBB-së totale në botë. Por deri në vitin 2017, ajo kishte rënë në 16%. Sipas një parashikimi nga Qendra Pardee e Universitetit të Denverit, pjesa e BE-së në PBB-në globale pritet të bjerë në 10% deri në vitin 2100.
Sigurisht, nëse historia na ka mësuar diçka, është se shumë mund të ndryshojnë gjatë harkut të një shekulli. Se si do të duket një renditje si kjo në dekadat e ardhshme është supozimi i kujtdo.
Burimi: Visual Capitalist