Duke udhëtuar përgjatë autostradave të Evropës, një kampervan i quajtur “Stella Vita” ka bërë gati 2,000 kilometra pa u ndalur për karburant ose pa u futur në prizë për t’u karikuar.
E përshkruar si një “shtëpi e vetë-qëndrueshme mbi rrota”, kampervani ka panele diellore të montuara në çatinë e tij dhe mundësohet vetëm nga energjia e diellit.
Ajo është e pajisur plotësisht me gjërat e domosdoshme të jetesës duke përfshirë një krevat dopio, divan, zonë kuzhine dhe një banjo me dush, lavaman dhe tualet. Mund të mbajë dy persona, të cilët mund të ngasin, të gatuajnë mëngjes dhe të shikojnë televizor duke përdorur vetëm baterinë diellore të automjetit, sipas krijuesve të tij – 22 studentë në Universitetin e Teknologjisë Eindhoven në Holandë.
“Qëllimi kryesor është të frymëzojmë vërtet njerëzit, tregun dhe shoqërinë për të përshpejtuar kalimin drejt një të ardhmeje më të qëndrueshme,” thotë 21-vjeçari Tijn Ter Horst, anëtar i Solar Team Eindhoven 2021, të cilët bënë automjetin, me financim nga sponsorët. “Ajo që ne po përpiqemi të bëjmë është t’u tregojmë njerëzve dhe kompanive atë që është tashmë e mundur.“
Ekipi filloi stuhinë e ideve për projektin shtatorin e kaluar dhe ata erdhën me idenë për Stella Vita në dy muaj. Nga nëntori 2020 deri në mars të këtij viti, ata projektuan kampervanin, duke synuar ta bëjnë atë sa më aerodinamik dhe të lehtë të jetë e mundur.
Deri në korrik, ata kishin përfunduar ndërtimin e tij dhe filluan të testonin automjetin në rrugë. Camper u licencua për përdorim në rrugët publike në fillim të shtatorit dhe filloi turneun e tij evropian më vonë atë muaj.
Pasi filluan në Eindhoven, ekipi përfundoi udhëtimin e tyre në Tarifa, maja më jugore e Spanjës, më 15 tetor, një udhëtim 3,000 kilometra. Çështjet teknike në fillim të turneut nënkuptuan që fillimisht duhej të transportohej duke përdorur një rimorkio. Sidoqoftë, pasi u zgjidh, ishte në gjendje të voziste gati 2,000 kilometra.
“Është një makinë me pamje shumë të veçantë, kështu që kur jeni duke ecur, për shembull, nëpër Paris ose në një qytet tjetër, të gjithë njerëzit do të jenë atje duke përshëndetur, duke bërë fotografi,” thotë Horst. “Është mirë të shohësh atë që kemi arritur në një vit dhe me të vërtetë mezi presim të frymëzojmë edhe më shumë njerëz.”
Frymëzimi i një të ardhmeje të qëndrueshme
Automjeti zakonisht mund të udhëtojë deri në 600 kilometra me baterinë e tij 60 kWh kur është plotësisht i ngarkuar, edhe gjatë natës dhe kur është vrenjtur. Në një ditë kur dielli shkëlqen shumë, rrezja e tij rritet me 130 kilometra shtesë. Ekipi kaloi afërsisht 300 kilometra midis secilit destinacion, me një shpejtësi maksimale prej 120 kilometrash në orë.
Kur është e parkuar, çatia e zgjerueshme mund të ngrihet për të lejuar që udhëtarët të qëndrojnë në këmbë, dhe panelet diellore shtesë rrëshqasin nga anët, duke dyfishuar sipërfaqen diellore nga 8.8 metra katrorë në 17.5 metra katrorë.
“Krijon ndërgjegjësim për energjinë,” vazhdon Horst. “Ju mund të shihni se sa energji vjen nga dielli, sa energji ka në baterinë tuaj dhe pastaj ju tregon – për shembull, nëse doni të bëni petulla – sa energji kushton për të bërë petulla.”
Nuk është automjeti i parë me energji diellore i krijuar nga universiteti. Ekipi Diellor Eindhoven 2013 bëri atë që e quajti makina e parë familjare në botë me energji diellore, dhe ekipet e studentëve kanë ndërtuar një makinë të re familjare çdo dy vjet që nga ajo kohë.
Ekipi i këtij viti vendosi që “është koha për të bërë hapin tjetër në lëvizshmëri” duke krijuar një automjet që u lejon njerëzve të jetojnë me energjinë e diellit, jo vetëm të ngasin mbi të, thotë Horst. “Makinat e mëparshme diellore që ekipi prodhoi po prodhonin aq shumë energji saqë mund të furnizonin edhe automjete të tjera elektrike. Kështu që ne erdhëm me idenë: “mirë, çfarë do të bëjmë me energjinë shtesë?”
Pesë alumni të Ekipit Diellor Eindhoven vazhduan të themelojnë Lightyear në 2016, një kompani që prodhon komercialisht makina diellore familjare. Horst dëshiron që Stella Vita të çojë në mënyrë të ngjashme tregun përpara, duke shtuar: “Unë mendoj se ka shumë gjëra që sektori i lëvizshmërisë mund të miratojë dhe përdorë. Ne do të përpiqemi të vazhdojmë me misionin tonë kur të kthehemi në shtëpi.”
Burimi: CNN Travel