Përpara se të fillonte pandemia, debati midis mbështetësve të zyrave të hapura dhe atyre që e urrenin atë ishte i nxehtë si kurrë më parë, me një ‘studim’ të ri që tregonte rezultate të favorshme për socializimin me kolegët. Dhe të nesërmen, një që pohon të këqijat e makinës së zhurmës së pandërprerë që kishim krijuar.
Nuk e dinim se së shpejti të gjithë do të bënim ‘eksperimentin’ tonë të paqëllimshëm për përfitimet dhe të këqijat e punës vetëm.
Por tani, pas afro dy vitesh, zyrat në shumë pjesë të botës po u kërkojnë punonjësve të kthehen në punë. Eshtë e panevojshme të thuhet se kjo po krijon njëfarë tensioni midis atyre që janë mërzitur në shtëpi dhe atyre që do të tërhiqen zvarrë në mjediset e zhurmshme të hapësirës së hapur të zyrave.
Një kategori punonjësish që kanë shumë për të thënë për këtë janë krijuesit. Disa nga artistët, shkrimtarët dhe muzikantët më të famshëm në histori u mbështetën në qetësinë dhe vetminë për të kryer punën e tyre më të mirë, kështu që si ka qenë kjo përvojë për dizajnerët, redaktorët e videove dhe krijuesit?
Në një studim të përbashkët nga The Drum dhe Adobe, të titulluar Kreativiteti, bashkëpunimi dhe kultura: ndikimi i punës nga shtëpia te tregtarët dhe marketingu, 47% e krijuesve besojnë se cilësia e punës krijuese është përmirësuar për shkak të punës nga shtëpia. Por e njëjta sasi nuk u pajtua. Ndërsa vetëm 16% mendonin se nuk mund të punonin në mënyrë efektive nga shtëpia, rreth 56% presin të punojnë kryesisht nga shtëpia në të ardhmen.
Pra, a është koha vetëm më e mirë për kreativitet? A duhet t’i tërheqim krijuesit tanë duke bërtitur përsëri në zyrë?
Le të zhytemi në disa gjëra që kemi zbuluar rreth punës krijuese:
Njerëzit që preferojnë kohën vetëm janë shpesh më kreativë
Megjithëse shkrimtarët dhe artistët e famshëm nga Thoreau në Walden krijuan disa nga veprat e tyre më të famshme ndërsa ishin në vetmi, ka ende shumë stigma me të cilat përballen njerëzit që preferojnë të kalojnë kohë vetëm, veçanërisht në vendin e punës.
Por, sipas këtij studimi të Universitetit të Buffalo-s, tërheqja sociale lidhet pozitivisht me kreativitetin – për sa kohë që arsyeja e tërheqjes nuk lidhet me frikën (ndrojtjen ose shmangien).
“Me kalimin e viteve, mosshoqërueshmëria është karakterizuar si një formë e mbylljes në vetvete. Por, me gjetjet e reja që e lidhin atë me krijimtarinë, ne mendojmë se mosshoqërueshmëria mund të karakterizohet më mirë si një formë potencialisht e dobishme e tërheqjes sociale,” vuri në dukje Julie Bowker, profesoreshë e asociuar e psikologjisë në Universitetin e Buffalo.
Ester Buchholz, autore e The Call of Solitude, vëren se vetëm koha është karburant për jetën.
“Zgjidhjet krijuese të jetës kërkojnë kohë vetëm. Vetmia kërkohet që pavetëdija të përpunojë dhe të zgjidhë problemet. Të tjerët na frymëzojnë, informacioni na ushqen, praktika përmirëson performancën tonë, por ne kemi nevojë për kohë të qetë për t’i kuptuar gjërat, për të dalë me zbulime të reja, për të zbuluar përgjigje origjinale,” vëren Buchholz.
Sipas studimit të Adobe, 74% e të anketuarve thanë se prodhimi krijues i kompanisë së tyre
nuk kishte vuajtur si pasojë e punës nga shtëpia. Nëse disa punonjës preferojnë të punojnë nga shtëpia, pse të mos i lejojnë ata? Gjithashtu i ndihmon krijuesit të shmangin shpërqendrimet e padëshiruara.
Zhvendosja e kontekstit është armiku i punës së thellë
E dini kur po përpiqeni të arrini një afat të ngushtë dhe Larry nga shitjet ju kërkon të krijoni vetëm një wireframe të vogël për një klient të dëshpëruar? Pasi të rilidheni më në fund me detyrën tuaj origjinale, është koha për një takim ekipor. Në fund, ajo që mund t’ju kishte marrë dy orë punë të përqendruar zvarritet në tetë orë kalim midis detyrës në fjalë dhe shpërqendrimeve të rastësishme që ju hidhen.
Cal Newport, një mbështetës i punës së fokusuar dhe autor i Deep Work, ka një term për këtë – mbetje e vëmendjes.
“Sa herë që kaloni vëmendjen tuaj nga një objektiv në tjetrin dhe pastaj përsëri mbrapsht, ka një kosto. Nëse bëni vazhdimisht ‘kontroll të shpejtë’ të pajisjeve dhe mesazheve të ndryshme, në thelb e mbani veten në një gjendje të mbetjeve të vazhdueshme të vëmendjes, gjë që është një ide e tmerrshme nëse jeni dikush që përdor trurin për të siguruar jetesën,” beson Newport.
Krijuesit që punonin nga shtëpia e përjetuan më pak këtë. Si pasojë, ata ishin në gjendje të rrisnin prodhimin e tyre. Sipas studimit të The Drum dhe Adobe, 67% e të anketuarve raportuan më pak ndërprerje në punën e tyre kur ishin në shtëpi.
Puna krijuese nuk është lineare
Sipas studimit, “Veçanërisht për njerëzit krijues, puna e tyre nuk është lineare, kështu që të pasurit hapësirë shtesë dhe burime të ndryshme frymëzimi ka pasur një ndikim pozitiv në prodhimin e tyre krijues dhe cilësinë e punës”.
Hulumtimet shkencore kanë treguar se ju keni më shumë gjasa të keni ndezje kreative kur jeni në dush ose kur bëni diçka monotone.
Versioni TL;DR është se ndërsa jeni në mes të një problemi, zona juaj e korteksit parafrontal (pjesë e trurit e lidhur me vendimet, qëllimet dhe sjelljen) është e angazhuar dhe ju keni të fikur “rrjetin e modalitetit të paracaktuar” të trurit tuaj. Por kur bëni aktivitete monotone, korteksi juaj paraballor është i relaksuar ndërsa jeni në modalitetin autopilot. Truri juaj kalon në një modalitet ‘të përhumbur’, duke krijuar lidhje krijuese që mendja juaj e ndërgjegjshme nuk do t’i kishte krijuar ndryshe.
Në një panel diskutimi të titulluar “Krijuesit zbulojnë “Rezolutat e tyre të epokës së re”, Jennifer Hayashi, me bazë në Mbretërinë e Bashkuar, drejtoreshë e asociuar e dizajnit në We Are Social, vuri në dukje se më pak kohë e kaluar në kufijtë e zyrës e kishte ndihmuar të punonte në mënyrë krijuese.
“Më pëlqen patinazhi me rrota, dhe aty nxjerr shumë nga idetë e mia. Gjatë udhëtimit tim, mund të vija gjithashtu me ide, por tani kam frymëzime të ndryshme gjatë ditës që nuk i kam pasur më parë, gjë që ka qenë magjepsëse,” tha Hayashi.
Kreativiteti nuk mund të fiksohet në një orar 9 deri në 5
Por këto ndezje të rastësishme të krijimtarisë nuk ndodhin gjithmonë gjatë orarit standard të punës. Sipas John Mitchell, bashkëthemelues dhe shef i kulturës në Good Culture, bosët që përpiqen të mandatojnë prezantimin dhe të kontrollojnë kohën e punonjësve janë demotivues.
“Me pandeminë, kishte një ndjenjë të humbur të menaxhimit të kohës së njerëzve. Doli se për sa kohë që ata dhanë rezultatet, nuk ka rëndësi se si njerëzit e menaxhonin kohën e tyre. Kjo u dha njerëzve autonominë dhe lirinë për të investuar më shumë në kulturë dhe biznes,” vuri në dukje Mitchell.
Ka një arsye për të hequr prangat nga orët fikse të punës në favor të kreativitetit. Sipas Scott Barry Kaufman dhe Carolyn Gregoire, autorë të Wired to Create: Zbulimi i mistereve të mendjes krijuese, njerëzit krijues punojnë më mirë kur punojnë gjatë orëve që funksionojnë më mirë për ta.
“Pavarësisht se kur është, individët me rezultate të larta krijuese shpesh e kuptojnë se kur është koha që mendjet e tyre fillojnë të ndizen dhe i strukturojnë ditët e tyre në përputhje me rrethanat,” vëren Gregoire. Lërini krijuesit tuaj të jenë të lirë të vendosin orarin e tyre për sa kohë që janë në rrugën e duhur me punën.
Por stuhia e ideve në ekip mund të jetë frytdhënëse në mënyra të tjera
Të gjithë kemi frikë të ulemi në takime që zvarriten me orë të tëra. Përpara pandemisë, ky studim vuri në dukje se si 67% e punonjësve mendonin se takimet i shpërqendronin ata nga kryerja e punës së tyre aktuale. Nuk kishte asnjë mënyrë për ta shmangur atë në një strukturë zyre. Disa kanë vazhduar me atë mentalitet duke përdorur Zoom ose Teams për të “check-in” vazhdimisht, për të mërzitur shumë punonjësit.
Por, kur bëhet fjalë për zgjidhjen e çështjeve të ndërlikuara, idetë e reja të kolegëve jo vetëm që mund të sjellin perspektiva të reja, por gjithashtu ndihmojnë në forcimin e lidhjes midis anëtarëve të ekipit – diçka që u ka munguar shumë njerëzve gjatë pandemisë.
Sipas këtij studimi nga North Illinois University: “[Stuhia e mendimeve] mund të përdoret thjesht për të ndërtuar kohezivitetin, i cili nga ana tjetër mund të pakësojë qarkullimin e punonjësve dhe të rrisë angazhimin e punonjësve,” tha David Henningsen, një nga autorët e studimit. Një aspekt i studiuar nga autorët ishte “piggyback” – mbështetja në idetë e të tjerëve. Studimi zbuloi se koheziviteti i ekipit u ndikua nga shtimi i rasteve të kësaj dukurie.
Truku për menaxherët këtu është të gjejnë një ekuilibër me anëtarët individual të ekipit midis kohës vetëm dhe kohës me ekipin dhe, kur ndodhin stuhi mendimesh, të sigurohet që të gjithë të ndihen të përfshirë.
Alice Watkinson, krijuese e lartë në Innocent Drinks, vuri në dukje se organizatat duhet të strukturohen dhe të përgatiten për të ndihmuar introvertët.
“Për introvertët, puna në distancë hap shumë gjëra. Por kur keni shumë njerëz në telefon dhe dëshironi që ata të ndajnë idetë dhe të dhënat e tyre, është mjaft frikësuese për introvertët ta bëjnë këtë në ekran. Kështu që ne jemi përpjekur të shohim se si mund ta hapim atë për të gjithë, qoftë përmes bisedës ose hapjes së tabelës së bardhë,” tha Watkinson.
Një introvert mund të ketë ide të shkëlqyera, por në një kontekst ballë për ballë, ata mund të ndjehen të frikësuar t’i ndajnë ato. Megjithatë, me mjetet e bashkëpunimit në internet si Slack, Discord dhe tabelat e bardha, ku komunikimi bazohet në tekst, introvertët mund të jenë më të sigurt me idetë e tyre. I takon organizatave të sigurojnë që mjetet dhe proceset e duhura janë në vend për të siguruar një kanal komunikimi të qetë.
Pra, a duhet t’i bëjmë krijuesit tanë të kthehen në zyrë apo duhet të vazhdojmë jetën në distancë?
Sipas Bart Van de Wiele, konsulenti kryesor i zgjidhjeve në Adobe:
E ardhmja është një sistem hibrid. Një zyrë mjaft e mirë, mjaft e rehatshme, mjaft argëtuese për të punuar dhe për të bërë punën tuaj më të mirë. Dhe më pas, nëse vendosni të punoni nga shtëpia, sigurohuni që të keni mjetet më të mira në dispozicion për bashkëpunimin e duhur në internet, ndarjen e aseteve, etj., në mënyrë që të mos ulni cilësinë e punës thjesht sepse nuk jeni fizikisht në zyrë. Askush nuk duhet të jetë në gjendje ta vërejë këtë.
Teknologjia ka qenë vendimtare në transformimin e punës nga zyra në shtëpi. Megjithatë, studimi zbuloi gjithashtu se, ndërsa shumë tregtarë ishin të lumtur të punonin nga shtëpia, rreth 53% mendonin se kjo e bënte bashkëpunimin më të vështirë. Ndër krijuesit, kjo shifër u rrit në 70%.
Është e qartë se strukturat hibride të punës që marrin parasysh preferencat e krijimtarisë së individëve do të jenë rruga përpara. Sido që të jetë struktura juaj e re e punës, ju duhet të keni proceset dhe teknologjinë e duhur në mënyrë që të gjithë të jenë në të njëjtën faqe, kudo që punojnë.
Burimi: The next web