Avioni i parë i pasagjerëve tërësisht elektrik në botë po përgatitet të fluturojë.
Alice, një aeroplan i zhvilluar nga kompania izraelite Eviation, kaloi në testimin e motorit javën e kaluar në aeroportin komunal Arlington në veri të Seattle. Sipas CEO të Eviation, Omer Bar-Yohay, Alice është vetëm disa javë larg fluturimit të saj të parë.
Me teknologjinë e baterive të ngjashme me atë të një makine elektrike ose celulari dhe 30 minuta karikim, Alice me nëntë pasagjerë do të jetë në gjendje të fluturojë për një orë dhe rreth 814 kilometra. Avioni ka një shpejtësi maksimale lundrimi prej 460 kilometra në orë. Për referencë, një Boeing 737 ka një shpejtësi maksimale lundrimi prej 940 kilometra në orë. Kompania, e fokusuar ekskluzivisht në udhëtimin ajror elektrik, shpreson që avionët elektrikë që mund të përshtatin 20 deri në 40 pasagjerë do të jenë realitet në shtatë deri në 10 vjet.
Një prototip i avionit, i cili debutoi në vitin 2019, ka kaluar nëpër teste taksi me shpejtësi të ulët që nga dhjetori dhe do të provojë një test taksi me shpejtësi të lartë në javët e ardhshme. Në këto teste, avioni dërgohet në pistë me shpejtësi të ndryshme për të testuar fuqinë e tij dhe për të lejuar ekipet tokësore të monitorojnë sisteme si drejtimi, frenimi dhe anti-rrëshqitja. Megjithëse kompania fillimisht synoi që Alice të fluturonte përpara vitit 2022, kushtet e këqija të motit në Paqësorin Veriperëndimor në fund të vitit penguan testimin.
Eviation ka zhvilluar tre versione të prototipit: një variant “udhëtar”, një version ekzekutiv dhe një i specializuar për ngarkesa. Konfigurimi i udhëtarëve në testim mban nëntë pasagjerë dhe dy pilotë, si dhe 385 kilogram ngarkesë. Dizajni ekzekutiv ka gjashtë ndenjëse pasagjerësh për një fluturim më të gjerë, dhe avioni i ngarkesave mban vëllim 450 metra kub.
E gjithë kjo është e mundur duke reduktuar kostot e mirëmbajtjes dhe funksionimit të avionëve komercialë deri në 70%, sipas kompanisë.
Hapësira e aviacionit elektrik tashmë po bëhet gjithnjë e më e mbushur me startups dhe kompani të themeluara të aviacionit. NASA dha 253 milionë dollarë në shtator 2021 për GE Aviation dhe magniX për të sjellë teknologjinë në flotat amerikane deri në vitin 2035. Boeing po investon 450 milionë dollarë në Wisk Aero, një kompani që ndërton një aeroplan tërësisht elektrik, autonom, pasagjerësh dhe Airbus ka punuar në përpjekjet e veta të aviacionit elektrik që nga viti 2010.
Dymbëdhjetë Alice janë me porosi nga kompania ndërkombëtare e transportit DHL, që pritet të dorëzohen në vitin 2024. Këta avionë, nga flota globale e DHL Express prej më shumë se 280 avionësh, janë vendosur të përdoren si transportues mallrash që kryejnë udhëtime në distanca më të shkurtra. “Aspirata jonë është të japim një kontribut të konsiderueshëm në reduktimin e gjurmës sonë të karbonit dhe këto përparime në flotë dhe teknologji do të bëjnë një rrugë të gjatë në arritjen e reduktimeve të mëtejshme të karbonit,” tha Mike Parra, CEO i DHL Express America, në një intervistë me CNN Business.
Burimi: CNN