Komisioni Evropian prezantoi planet të martën që do të nënkuptonin se çdo autobus i ri brenda qyteteve të bllokut do të duhej të kishte zero emisione deri në vitin 2030.
Sipas planeve të reja, sektori i kamionëve do të duhet gjithashtu të reduktojë ndjeshëm emetimet e tij, por me 90% deri në vitin 2040, në vend që të plotësojë 100%.
Frans Timmermans, Zëvendës-President i Komisionit Evropian, shpjegoi se kjo është për shkak të aftësisë së automjeteve me bateri në rajone me temperaturë më të ulët.
“Ne gjithashtu duhet të marrim parasysh rrethanat shumë specifike të lidhura me kushtet klimatike,” u tha Timmermans gazetarëve në Strasburg.
“Ne po flasim për mjete transporti që janë shumë, shumë të rënda, dhe për këtë arsye kanë nevojë për një sasi të madhe energjie dhe ju e dini shumë mirë se në kushtet klimatike, për shembull, moti i ftohtë ose në rajonet malore, duhet të jetë ende e mundur të vazhdohet në një pikë të caktuar me motorët termikë.”
Qëllimi është pjesë e një përpjekjeje për të elektrizuar automjetet, pasi Brukseli kërkon ta bëjë sektorin e transportit neutral ndaj karbonit.
Sipas Komisionit Evropian, transporti rrugor aktualisht përbën një të pestën e emetimeve të gazeve serrë në BE dhe një të tretën e konsumit të energjisë.
Kryetari i komitetit të mjedisit të Parlamentit Evropian, Pascal Canfin, tha për Euronews se negociatat për autobusët duhet të jenë më të lehta në krahasim me ato për emetimet e makinave, të cilat ishin të mbushura me vështirësi vitin e kaluar.
“Për shembull, në autobusë pres shumë mbështetje sepse autoritetet lokale nga të gjitha anët politike kanë mbështetur tashmë këtë lloj iniciative”, tha eurodeputeti francez të martën.
“Sa i përket kamionëve, ka një pyetje për t’u zgjidhur: a jemi pro 90% në 2040 apo jemi për 100% në 2040? Kjo është pyetja. Pra, unë mendoj se ne duhet të jemi në gjendje të shkojmë më shpejt se bëmë për makina dhe e mbyllëm këtë tekst gjatë këtij mandati”.
Por jo çdo ligjvënës është mbështetës i propozimeve të reja. Yannick Jadot, një eurodeputet i Gjelbër – gjithashtu në komitetin e mjedisit – tha se planet dërgojnë një mesazh të pasaktë për prodhuesit e kamionëve.
“Propozimi i Komisionit Evropian është një lajm i keq për të gjithë qytetarët dhe ai dërgon sinjalin e gabuar te prodhuesit”, tha ai.
“Me këtë propozim, Komisioni vë në pikëpyetje objektivin e arritjes së neutralitetit të karbonit në vitin 2050. Duke vepruar kështu ata përpiqen të kënaqin krahun e djathtë evropian, i cili po përpiqet, me të gjitha mjetet, të pengojë zbatimin efektiv të Marrëveshjes së Gjelbër.“
“Me këtë propozim, Komisioni Evropian po pranon faktin se kamionët që punojnë me lëndë djegëse fosile, veçanërisht me naftë, mund të vazhdojnë të lëvizin në rrugët evropiane edhe pas vitit 2050. Kjo përkundër faktit se prodhuesit janë të gatshëm të angazhohen për një trajektore më ambicioze sesa Propozimi i Komisionit Evropian”, shtoi ai.
Eurodeputetët miratuan gjithashtu të martën, legjislacionin që ndalon shitjen e makinave të reja me naftë dhe benzinë nga viti 2035, të cilin Këshilli Evropian duhet ta vulosë tani përpara se të hyjë në fuqi.
Burimi: Euronews