Aviacioni mund të përballet me sfida thelbësore nëse nuk është në gjendje të dekarbonizohet në kohën e duhur, sipas CEO të Airbus, i cili shtoi se avionët me hidrogjen përfaqësojnë “zgjidhjen përfundimtare” për afatin e mesëm dhe afatgjatë.
Në një intervistë me Rosanna Lockwood të CNBC të enjten, Guillaume Faury – i cili po fliste pasi firma e tij raportoi të ardhurat më herët gjatë ditës – tha se aviacioni “potencialisht do të përballej me pengesa të rëndësishme nëse nuk arrijmë të dekarbonizojmë me ritmin e duhur”.
Gjurma mjedisore e aviacionit është e rëndësishme, me Fondin Botëror të Kafshëve të Egra që e përshkruan atë si “një nga burimet me rritjen më të shpejtë të emetimeve të gazit serrë që nxit ndryshimin e klimës globale“. WWF thotë gjithashtu se udhëtimi ajror është “aktualisht aktiviteti më intensiv i karbonit që një individ mund të bëjë“.
Faury parashtroi një numër fushash ku Airbus po fokusohej. Këto përfshinin sigurimin që avionët të digjnin më pak karburant dhe të lëshonin më pak dioksid karboni. Përveç kësaj, avioni që po dorëzonte firma tani kishte një kapacitet të certifikuar për 50% karburant të qëndrueshëm të aviacionit në tanket e tyre.
“Ne duhet të shohim industrinë SAF duke ecur përpara, duke u zhvilluar, duke u rritur për t’u shërbyer linjave ajrore dhe për të qenë në gjendje të përdorim atë kapacitet prej 50% të SAF,” tha ai, duke iu referuar industrisë së qëndrueshme të karburantit të aviacionit. “Ne do të shkojmë në 100% deri në fund të dekadës.”
“E rradhës po shikon të ardhmen afatmesme dhe afatgjatë për të sjellë në treg avionin e hidrogjenit sepse kjo është me të vërtetë zgjidhja përfundimtare,” tha ai, duke vënë në dukje se do të kërkoheshin shumë angazhime inxhinierike, kërkimore dhe kapitale.
Në shtator 2020, Airbus publikoi detajet e tre avionëve koncept “hibrid-hidrogjen”, duke thënë se ata mund të hyjnë në shërbim deri në vitin 2035. Në të njëjtin muaj, një aeroplan me qeliza karburanti hidrogjeni i aftë për të transportuar pasagjerë përfundoi fluturimin e tij të parë.
Ndërkohë që ka emocione për avionët me hidrogjen dhe aftësinë e tyre për të reduktuar potencialisht gjurmën mjedisore të aviacionit, duhet bërë një punë e konsiderueshme për të komercializuar teknologjinë dhe për ta përhapur atë në një shkallë të gjerë.
Duke folur për CNBC tetorin e kaluar, CEO i Ryanair, Michael O’Leary u shfaq i kujdesshëm kur ishte fjala për perspektivën për teknologjitë e reja dhe në zhvillim në sektor.
“Unë mendoj se… ne duhet të jemi të sinqertë përsëri,” tha ai. “Sigurisht, për dekadën e ardhshme… nuk mendoj se do të shihni ndonjë – nuk ka asnjë teknologji atje që do të zëvendësojë… karbonin, aviacionin reaktiv.”
“Unë nuk shoh ardhjen e… karburanteve me hidrogjen, nuk shoh ardhjen e karburanteve të qëndrueshme, nuk shoh ardhjen e sistemeve të shtytjes elektrike, sigurisht jo përpara vitit 2030,” shtoi ai.
Në frontin e qëndrueshëm të karburantit të aviacionit, komentet e Faury përfaqësojnë shtimin më të fundit në një diskutim që është bërë gjithnjë e më i rëndësishëm vitet e fundit, ndërsa shqetësimet për qëndrueshmërinë rriten.
Edhe pse Agjencia e Sigurisë së Aviacionit të Bashkimit Evropian thotë se nuk ka “asnjë përkufizim të vetëm të rënë dakord ndërkombëtarisht” për karburantin e qëndrueshëm të aviacionit, ideja kryesore është se ai mund të përdoret për të reduktuar emetimet e një avioni.
Për sa i përket përmbajtjes, Airbus ka përshkruar më parë karburantet e qëndrueshme të aviacionit si “të prodhuara nga lëndë e parë e rinovueshme”. Ai tha se lëndët ushqyese më të zakonshme janë vaji i gatimit me bazë kulture dhe yndyra shtazore.
Javën e kaluar, drejtori i përgjithshëm i Shoqatës Ndërkombëtare të Transportit Ajror i tha CNBC se konsumatorët do të ishin të gatshëm të paguanin kostot shtesë që lidhen me marrjen e karburantit të qëndrueshëm të aviacionit.
“Karburantet e qëndrueshme janë rreth dyfishi i asaj që po paguani… vajguri tradicional i avionëve, kështu që përfaqëson një rritje të konsiderueshme në bazën e kostove të industrisë ajrore”, tha Willie Walsh. “Dhe në fund të fundit, konsumatorët do të duhet ta paguajnë atë, kjo është shumë e tepërt për industrinë që ta përballojë.”
Burimi: CNBC