Dubai po planifikon sërish nisjen e taksive fluturuese në këtë qytet-shtet futurist në Gadishullin Arabik, duke ofruar detajet e tij më të forta ende të hënën për një nisje të premtuar deri në vitin 2026.
Që nga viti 2017, kryeqyteti tregtar i Emirateve të Bashkuara Arabe ka ofruar premtime për të nisur taksitë fluturuese në qytetin që tashmë është shtëpia e ndërtesës më të lartë në botë dhe mrekullive të tjera arkitekturore. Një sërë llojesh dhe kompanish të ndryshme i kanë kaluar këto premtime gjithashtu, shumica e planifikuar për t’u përfshirë në Samitin vjetor të Qeverisë Botërore të Dubait, i cili pa edicionin e këtij viti të fillojë të hënën.
Sundimtari i Dubait, Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum, njoftoi rinisjen e programit të taksive fluturuese në Twitter të dielën. Këtë herë, Dubai në videon promovuese ka nxjerrë në pah taksinë fluturuese elektrike me gjashtë rotorë të bërë nga Joby Aviation nga Santa Cruz, Kaliforni.
Përfshirja e Joby Aviation, në vend të EHang 184 dhe XPeng X2 të prodhimit kinez ose Volocopter elektrik të prodhimit gjerman të shfaqur më parë në Dubai, nuk u shpjegua nga zyrtarët e Emirateve. Avioni Joby u shfaq në një stendë në Samitin e Qeverisë Botërore të hënën.
“Ne jemi të ngazëllyer për mundësinë dhe duke eksploruar në mënyrë aktive mundësinë,” tha Oliver Walker-Jones, një zëdhënës i Joby Aviation.
Ahmed Bahrozyan, një zyrtar në Autoritetin e Rrugëve dhe Transportit të Emirateve, i tha në mënyrë të ngjashme radiostacionit shtetëror Dubai Eye të hënën se “janë ditët e para” për planin.
“Ne ende nuk kemi nënshkruar me ndonjë partner”, tha ai.
Një tjetër ndryshim në premtimin e këtij viti për taksitë fluturuese është nxjerrja e specifikave rreth programit. Qyteti planifikon katër “vertiporte” nga Aeroporti Ndërkombëtar i Dubait, më i ngarkuari në botë për udhëtime ndërkombëtare, në qendër të Dubait, arkipelagun Palm Jumeirah të krijuar nga njeriu dhe Marina e Dubait. Këto pika do të përfshijnë dy platforma lëshimi dhe katër pika karikimi për taksitë fluturuese.
“Ne besojmë se ato janë zona tërheqëse me qendra biznesi dhe qendra turistike që mund të gjenerojnë kërkesa të konsiderueshme,” tha Bahrozyan.
Çmimi për taksitë fluturuese “do të jetë në rangun e një shërbimi limuzine në Dubai, ndoshta pak më i lartë,” tha Bahrozyan. RTA përshkruan tarifat e shërbimeve limuzine si “të paktën 30% më të larta se tarifat e taksive” në qytet. Taksitë kanë një tarifë minimale prej rreth 3,25 dollarë dhe paguajnë 0,50 dollarë për kilometër.
Një tjetër largim nga planet e mëparshme përfshin planifikimin e RTA për të pilotuar taksitë fluturuese në fillim, në vend të atyre autonome siç u diskutua më parë. Zyrtarët e Dubait e përshkruan taksinë sikur kishte një pilot me katër vende për pasagjerët në bord, të cilat përputhen me taksinë elektrike fluturuese të Joby. Megjithatë, Bahrozyan tha se testet do të vazhdojnë edhe me taksitë fluturuese autonome.
Prototipi Joby mund të fluturojë mbi 240 kilometra (150 milje) përpara se të ketë nevojë për një karikim – diçka që do ta vendoste Abu Dhabin dhe zona të tjera të vendit brenda rrezes. Ai ngrihet dhe ulet vertikalisht, ndërsa rrotulluesit e tij anojnë përpara gjatë fluturimit. Ka një shpejtësi maksimale prej 320 km/h (200 mph).
Joby Avation Inc., e cila është e listuar në bursën e Nju Jorkut, ishte 4.20 dollarë për aksion përpara se të tregtohej të hënën. Aksionarët kryesorë të saj përfshijnë Intel Corp., ndërsa Delta Air Lines me bazë në Atlanta gjithashtu ka investuar.
Videoja e postuar nga llogaria e Sheikh Mohammedit në Twitter përfshinte gjithashtu logon e Skyports Infrastructure me bazë në Londër, e cila gjithashtu i referohet projekteve të saj mbështetëse si “vertiports”. Kompania tashmë po teston modelin e saj “vertiport” jashtë Parisit dhe po punon me Joby.
Hapja e qiellit për taksitë fluturuese do t’i shtohej horizontit “Blade Runner” të Dubait, duke lehtësuar gjithashtu trafikun e përditshëm në botën reale që vetëm sa po përkeqësohet pasi popullsia e tij rritet në mbi 3.5 milionë njerëz.
Ora e pikut në rrugën Sheikh Zayed, një arterie me dhjetëra korsi që kalon përgjatë gjatësisë së Dubait, alternohet mes bllokimit të dendur dhe sllallomit të makinave sportive. Mbi 1.8 milionë automjete të regjistruara në Dubai qarkullojnë në rrugët e tij, pa llogaritur ato që grumbullohen nga gjashtë sheikë të tjerë të Emirateve të Bashkuara Arabe.
Ekziston gjithashtu dëshira për t’u larguar nga automjetet me benzinë dhe naftë që nxisin karbonin, pasi Emiratet e Bashkuara Arabe do të presin bisedimet e ardhshme të klimës COP28 të Kombeve të Bashkuara më vonë këtë vit. Kjo është edhe kur Emirates shpreson të zgjerojë prodhimin e saj të naftës bruto përpara një të ardhmeje të premtuar “neutrale ndaj karbonit” deri në vitin 2050. Ndërkohë, Dubai shpreson që deri në vitin 2030 të ketë një të katërtën e të gjitha makinave në rrugët e tij pa shofer.
Burimi: ABC News