Prodhuesit globalë të automjeteve po planifikojnë të shpenzojnë më shumë se gjysmë trilion dollarë në automjete elektrike dhe me bateri deri në vitin 2030, sipas një analize të Businesshala, duke i larguar blerësit e makinave nga karburantet fosile dhe duke përmbushur objektivat gjithnjë e më të ashpra të dekarbonizimit.
Më pak se tre vjet më vonë, një analizë e ngjashme nga Businesshala zbuloi se kompanitë e makinave planifikojnë të shpenzojnë 300 miliardë dollarë për EV dhe teknologjitë e ngjashme. Por mandatet me zero karbon në qytete si Londra dhe Parisi, dhe vende që variojnë nga Norvegjia në Kinë, kanë ofruar urgjencë shtesë për angazhimet e industrisë për investime në lidhje me EV.
Analiza më e fundit tregon se prodhuesit e makinave planifikojnë të shpenzojnë rreth 515 miliardë dollarë gjatë pesë deri në 10 vitet e ardhshme për zhvillimin dhe prodhimin e automjeteve të reja me bateri dhe largimin nga motorët me djegie.
Investimet e prodhuesve të automjeteve EV dhe me bateri në mbarë botën
Por drejtuesit e industrisë dhe parashikuesit janë të shqetësuar se kërkesa e konsumatorëve për EV mund të jetë shumë larg objektivave agresive pa stimuj të konsiderueshëm shtesë dhe mund të çojë në shpenzime edhe më shumë për ngarkimin e infrastrukturës dhe kapacitetit të rrjetit.
Brian Maxime, Shefi i Parashikimit Global të Powertrain në Auto Forecast Solutions, krahason angazhimet në rritje të investimeve në elektrifikimin e automjeteve me Luftën e Ftohtë: “Sapo disa prodhues shpallën programet EV, të gjithë të tjerët duhej të shpallnin të tyret ose duhet të shiheshin si të lënë pas.“
Megjithatë, shtoi ai, “kjo ka bërë që shumë prodhues automjetesh të planifikojnë një sasi të konsiderueshme për kategorinë e automjeteve, e cila ka pranim të panjohur nga konsumatori dhe do të sjellë pak ose aspak fitim për vite me rradhë“.
Businesshala përpiloi të dhënat e investimeve nga deklaratat e kompanive, prezantimet e investitorëve dhe dosjet rregullatore.
Investimet nga prodhuesit global për makinat EV dhe me bateri
Tesla Inc., prodhuesi më i madh në botë i EV, duket se po shet pothuajse çdo automjet që mund të ndërtojë dhe po ndërton “gigafabrika” të reja shumë miliarda dollarësh pranë Berlinit dhe Austin për të rritur kapacitetin e saj vjetor të prodhimit. Në fillim të nëntorit, kompania vlerësohej në 1.2 trilion dollarë, më shumë se dyfishi i vlerës së kombinuar të Volkswagen AG, Toyota Motor Corp, Ford Motor Company dhe General Motors Company.
Ndërkohë, presioni politik dhe rregullator po rritet mbi prodhuesit e makinave në botë për të hequr gradualisht prodhimin e automjeteve me lëndë djegëse fosile, duke përfshirë hibride benzinë-elektrike, gjatë 10-15 viteve të ardhshme, duke përshpejtuar prodhimin e modeleve plotësisht elektrike.
Disa vende, nga Singapori në Suedi, kanë thënë se do të ndalojnë shitjen e automjeteve të reja me motor me djegie deri në vitin 2030. Presidenti i SHBA-së Joseph Biden ka thënë se ai dëshiron që 40% deri në 50% të shitjeve të jenë automjete elektrike deri në vitin 2030.
Grupi gjerman VW, i cili është ende duke u rikuperuar financiarisht nga skandali i mashtrimit të emetimeve të Dieselgate në 2016, vazhdon të udhëheqë pjesën tjetër të industrisë, me më shumë se 110 miliardë dollarë në EV dhe angazhime investimi për bateri deri në vitin 2030. Këto angazhime, të cilat përfaqësojnë më shumë se 20% të totalit të industrisë, nënvizojnë planet agresive të VW për shitjen e miliona EV në Evropë, Kinë dhe Amerikën e Veriut gjatë dekadës së ardhshme.
Sipas të dhënave të publikuara nga kompanitë, investimet e VW synojnë të përmirësojnë gamën dhe performancën e baterive dhe të ulin kostot e EV, si dhe të zgjerojnë prodhimin e makinave EV dhe me bateri në mbarë botën.
VW dhe prodhuesit e tjerë gjermanë të automjeteve Daimler AG dhe BMW AG planifikojnë të shpenzojnë së bashku 185 miliardë dollarë deri në vitin 2030, ndërsa prodhuesit amerikanë të automjeteve GM dhe Ford presin të shpenzojnë rreth 60 miliardë dollarë deri në vitin 2025.
Prodhuesit kinezë të automjeteve, të udhëhequr nga VW dhe partneri lokal i GM SAIC Motor, kanë njoftuar më shumë se 100 miliardë dollarë në objektiva investimi gjatë dekadës së ardhshme. Prodhuesi japonez i automjeteve, me Honda Motor, Toyota Motor dhe Nissan Motor, po angazhon publikisht më pak se 40 miliardë dollarë deri më tani.
Këto investime nuk përfshijnë dhjetëra miliarda dollarë që investohen në kapacitetet shtesë të prodhimit nga kompanitë më të mëdha në botë të baterive, shumë në bashkëpunim me partnerët e tyre prodhues të automjeteve.
Burimi: Businesshala