Portreti i Marilyn Monroe nga Andy Warhol i vitit 1964 u shit për 195 milionë dollarë në natën e Christie’s të hënën, duke u bërë vepra më e shtrenjtë e artit amerikan e shitur ndonjëherë.
Çmimi sugjeron se tregu i artit, të paktën në nivelet shumë të larta, po i mban në masë të madhe presionet e rënies së aksioneve dhe rritjes së normave të interesit. Plani i Christie’s dhe Sotheby’s për të shitur më shumë se 2 miliardë dollarë art në dy javët e ardhshme dhe çmimi historik për “Marilyn” mund të rrisë besimin e blerësve të pasur për vepra të tjera.
Ndërsa pak më poshtë vlerësimit prej 200 milionë dollarësh dhe shumë nën çmimet e pëshpëritjeve prej 250 deri në 300 milionë dollarë që shumë tregtarë kishin shpresuar, shitja shihet ende si një votë besimi për artin si një rezervë afatgjatë vlerash mes cikleve të paqëndrueshme të tregut. Blerësi nuk u identifikua.
“Kjo tregon se cilësia dhe mungesa do ta shtyjnë gjithmonë tregun përpara,” tha për CNBC para shitjes Andrew Fabricant, shefi operativ i galerive Gagosian dhe një tregtar kryesor për të pasurit. “Do t’i japë një goditje psikologjike mendimit të të gjithëve.”
Marilyn, i njohur si “Shot Sage Blue Marilyn”, ishte një nga pesë versionet në skema të ndryshme ngjyrash që Warhol pikturoi në 1964, dy vjet pas vdekjes së Marilyn Monroe. Me ngjyrat e tij të ndezura dhe shprehjen magjepsëse, portretet u bënë disa nga imazhet më ikonike dhe më të famshme të Warhol. Një version portokalli iu shit kohët e fundit miliarderit të fondit mbrojtës Ken Griffin për mbi 200 milionë dollarë.
“Është mali Everest i epokës së tij,” tha Fabricant. “Të gjithë në botë kur u bënë këto piktura e dinin historinë e Marilyn Monroe, humbjen epike dhe arritjen epike. Dhe vetë Warhol kishte filluar të bëhej një ikonë. Pra, janë dy ikona në lartësinë e tyre.”
Portretet u bazuan në një foto promovuese të Monroe nga filmi “Niagara”. Portretet u bënë edhe më të famshme kur, pak pasi u përfunduan, një grua hyri në studion e Warhol’s Factory me një armë dhe qëlloi në një pirg prej katër prej tyre. Piktura “blu e urtë” shpëtoi e dëmtuar dhe të tjerat u riparuan. Por xhirimet ia shtuan joshjen dhe u bënë pjesë e titujve të tyre.
Versioni i shitur të hënën ishte në pronësi të një familjeje tregtare arti zvicerane, Ammanns, të cilët e kanë në pronësi atë që nga fillimi i viteve 1980. Të ardhurat do të shkojnë për bamirësi. Fondacioni Thomas dhe Doris Ammann në Cyrih tha se do të përdorë fondet për të mbështetur programet shëndetësore dhe arsimore për fëmijët në mbarë botën.
Përveç thyerjes së rekordit për veprën më të shtrenjtë të artit amerikan të shitur ndonjëherë në ankand, ajo është vepra e dytë më e shtrenjtë e artit e shitur ndonjëherë në ankand, pas “Salvator Mundi” të Leonardo da Vinçit që u shit në Christie’s në 2017 për 450 milionë dollarë dhe më pas i “Les Femmes d’Alger” të Picasso-s, i cili u shit për 179 milionë dollarë në 2015.
Ndryshe nga shumica e veprave me hiperçmime të shitura në ankand, “Marilyn” nuk u shit me një garanci, që është një çmim minimal me të cilin një palë e tretë ose shtëpia e ankandit pranon të blejë veprën. Tregtarët thonë se shitësit donin të maksimizonin të ardhurat e bamirësisë dhe garancitë zakonisht kërkojnë që shitësit të heqin dorë nga një pjesë e çmimit përmbi shumën e garantuar.
“Ky ishte një shans i vetëm një herë në një gjeneratë,” tha Fabricant. “Pjesë si kjo thjesht nuk vijnë aq shpesh.”
Burimi: CNBC