Një firmë me seli në Mbretërinë e Bashkuar tha të hënën se po ndërtonte një “gigafabrikë” prej 80 milionë £ (95.9 milionë dollarë) e specializuar në prodhimin e komponentëve të qelizave të karburantit të hidrogjenit, me operacionet e planifikuara për të filluar në gjysmën e parë të 2024.
Në një deklaratë, Johnson Matthey i listuar në Londër tha se objekti në Royston, Angli, do të jetë në gjendje të prodhojë 3 gigavat të komponentëve të qelizave të karburantit të membranës së shkëmbimit të protonit në vit. Të njohura gjithashtu si qelizat e karburantit të membranës së elektrolitit polimer, qeveria amerikane thotë se qelizat e karburantit PEM në automobila “përdorin karburant hidrogjeni dhe oksigjen nga ajri për të prodhuar energji elektrike”. Qelizat e karburantit PEM janë bërë nga një sërë materialesh të ndryshme.
Ideja është që komponentët do të përdoren nga automjetet me hidrogjen, ku njoftimi i referohet transportit rrugor. Raportet e mëparshme në lidhje me planet e JM për një gjigafabrikë hidrogjeni u botuan nga The Sunday Times në nëntor 2021.
Planet e Johnson Matthey kanë marrë mbështetje nga qeveria e Mbretërisë së Bashkuar përmes Fondit të Transformimit të Automobilave të Qendrës së Përparuar të Propulsionit, një program financimi i fokusuar në industrializimin në shkallë të gjerë.
Aksionet e Johnson Matthey
Ideja prapa automjeteve me qeliza karburanti është që hidrogjeni nga një rezervuar përzihet me oksigjenin, duke prodhuar energji elektrike. Sipas Qendrës së të Dhënave për Karburantet Alternative të Departamentit të Energjisë së SHBA-së, automjetet me qeliza karburanti lëshojnë “vetëm avuj uji dhe ajër të ngrohtë”.
Në njoftimin e saj të hënën, Qendra e Përparuar Propulsion tha se ishte parashikuar që kërkesa e Mbretërisë së Bashkuar për qelizat e karburantit do të ishte afërsisht 10 GW deri në vitin 2030, duke u rritur në 14 GW deri në vitin 2035. Kjo, shtoi ajo, do të ishte “ekuivalente me 140,000 automjete.”
APC tha se automjetet me qeliza karburanti ishin “po aq të shpejta për t’u rimbushur me karburant sa një motor me djegie standarde dhe kanë një diapazon dhe densitet fuqie për motorët rivalë me naftë”. Kjo i bëri ato “të përsosura për aplikime për punë të rënda” si automjetet e mallrave të rënda ose HGV.
“Dekarbonizimi i transportit të mallrave është thelbësor për të ndihmuar shoqëritë dhe industritë të përmbushin objektivat e tyre ambicioze neto të emetimeve zero – qelizat e karburantit do të jenë një pjesë thelbësore e tranzicionit të energjisë”, tha Liam Condon, shefi ekzekutiv i Johnson Matthey.
JM është një nga disa firma që punon në teknologjinë e lidhur me automjetet me qeliza karburanti me hidrogjen. Në fund të qershorit, Tevva, një kompani tjetër me bazë në Mbretërinë e Bashkuar, lançoi një automjet të mallrave të rënda me hidrogjen.
Në të njëjtin muaj, Volvo Trucks njoftoi se kishte filluar të testonte automjete që përdorin “qeliza karburanti të fuqizuara nga hidrogjeni”, me firmën suedeze që tha se distanca e tyre mund të shtrihej deri në 1000 kilometra.
Ndërsa disa janë të ngazëllyer për potencialin e automjeteve me qeliza karburanti në vitet në vijim, pjesa e tyre aktuale e tregut mbetet e vogël në krahasim me automjetet elektrike me bateri.
Sipas raportit Global Electric Vehicle Vehicle Outlook 2022 të Agjencisë Ndërkombëtare të Energjisë, stoku i automjeteve elektrike me qeliza karburanti në botë ishte rreth 51,600 në vitin 2021.
IEA thotë se shitjet e automjeteve elektrike – domethënë shitjet e automjeteve elektrike me bateri dhe automjetet hibride plug-in – arritën në 6.6 milionë në 2021. Në tremujorin e parë të 2022, shitjet e automjeteve elektrike arritën në 2 milionë, një rritje prej 75% krahasuar me tre të parat muajt e 2021.
Burimi: CNBC