Statusi aktual i marrëdhënies sonë me mediat sociale është i ndërlikuar. Debati popullor rreth faktit nëse është në thelb i mirë apo i keq është i kotë përballë realitetit që, deshëm apo jo, është këtu për të qëndruar. Kur mendoni për mediat sociale, është e rëndësishme të pranoni se konteksti ka rëndësi. Për të kuptuar veten në peizazhin digjital, duhet të shikojmë më thellë në faktorët e nuancuar që formojnë përvojën tonë për të.
Hulumtimet tregojnë se media sociale përmban potencial dinamik për ndikim emocional pozitiv dhe negativ te përdoruesi, në varësi të mënyrës dhe pse e përdorim atë në një moment të caktuar. Një element kyç i fuqisë së mediave sociale është aftësia e saj për të na mbajtur ta përdorim atë në autopilot, ku ne nuk e kuptojmë kohën që ka kaluar apo edhe se si përvoja na ka bërë të ndihemi. Për t’i ndihmuar njerëzit të marrin vendime më të vëmendshme në mediat sociale, ne kemi zbërthyer paradigma të ndryshme të sjelljes në internet (tre shembuj të zakonshëm janë ndarë më poshtë). Duke vëzhguar mënyrat specifike që ne angazhohemi në internet, ne mund të mësojmë t’i bëjmë të vetëdijshme modelet tona të pavetëdijshme.
‘Scrolling’ në mënyrë të pavetëdijshme
Imagjinoni ndjesinë që ju vjen natën vonë, pak para se të bini në gjumë. Mendja juaj është e zënë me listën së detyrave të së nesërmes dhe ju ndjeni një dhimbje ankthi. Në mënyrë refleksive kapni telefonin tuaj dhe ndjeni menjëherë se stresi fillon të shkrihet. Mendimet e mendjes suaj tepër aktive zbehen në sfond ndërsa lëvizni nëpër feed-in tuaj. Ky është një shembull i paradigmës që ne i referohemi si “The Mindless Scroll”. Është ekuivalenti i biberonit të të rriturve për ndjenjat e pakëndshme që përjetojmë (mërzia, rraskapitja, stresi, vetmia). Është një qetësim ngushëllues i përmbajtjeve të këndshme vizualisht i krijuar për të na qetësuar dhe shpërqendruar sipas kërkesës.
Ndërsa mund të duket mjaft e padëmshme, ne shpejt mund të bëhemi të varur nga ky mekanizëm përballues. Sa herë që një mendim, kujtim ose emocion i pakëndshëm hyn në mendjen ose trupin tonë, qendra jonë e frikës (e quajtur amigdala) në mënyrë të pandërgjegjshme na drejton të përdorim telefonat tanë (Cozolino, 2020). Kjo na largon nga stresi ynë dhe simulon një ndjenjë të homeostazës. Fatkeqësisht, lehtësimi i përkohshëm që na ofron është vetëm një zgjidhje e shpejtë dhe problemet që po përpiqemi të shmangim do të na arrijnë si përfundim.
Nëse e vëreni veten në këtë paradigmë: ndaloni, bëni një pushim 10-minutësh nga teknologjia dhe bëni diçka për t’i dhënë mendjes suaj një shans për t’u kthyer në nivelin bazë të zgjimit. Mbani mend, sa më shumë të stresuar të jeni, aq më shumë ka gjasa që të angazhoheni në këtë mënyrë. Mindless Scroll është një shpërqendrim efektiv, por ndërgjegjja është një burim shumë më i qëndrueshëm. Skanoni mendërisht trupin tuaj për t’u lidhur me emocionet tuaja, në vend që të vazhdoni t’i shmangni ato duke lëvizur nëpër ekran
Postimi i vlefshmërisë
Tani, imagjinoni që sapo keni përfunduar pushimet. Ndërsa analizoni koleksionin tuaj të fotografive, arrini në një të preferuar: një shkrepje të sinqertë në mëngjesin e Krishtlindjes. Nuk është një pamje lajkatare e juaja – shtëpia është rrëmujë dhe fëmijët tuaj nuk kanë bërë banjë – por gëzimi në fytyrat e të gjithëve është i pagabueshëm. Buzëqesh me vete për kujtimin e ëmbël. Pak para se ta postoni në internet, ju ndesheni me një mendim kontradikt: Keni frikë se një foto si kjo nuk do të sjellë pëlqimet dhe lavdërimet që dëshironi. Është një frikë qesharake dhe irracionale, por është mjaft e fortë për t’ju bërë të hamendësoni veten. Ju vendosni të postoni diçka më të kuruar, në vend të kësaj. Ne i referohemi kësaj sjelljeje në internet që kërkon miratim si një paradigmë e quajtur “The Validation Post”.
Kjo paradigmë është një shtrirje e dëshirës sonë njerëzore për t’u pranuar dhe dashur. Mediat sociale na ofrojnë një mjedis ku mund të fitojmë vërtetimin në formën e pëlqimeve, komenteve, shikimeve dhe shpërndarjeve. Miratimi vepron si një monedhë që ne përdorim për të matur vetëvlerësimin tonë. Këtu është problemi: kur ndjekësit tuaj “pëlqejnë” fotot tuaja të kuruara në mënyrë të përsosur, kjo në mënyrë të pandërgjegjshme përforcon idenë se vetja juaj e vërtetë (e çrregullt, e papërsosur dhe shpesh kontradiktore) nuk është e mjaftueshme. Në vend që të na rrisë besimin, ky vërtetim i lakmuar na shkakton panik sepse jemi kaq të dëshpëruar për të vazhduar me gjendjen.
Nëse e kapni veten në këtë paradigmë: shpërndajeni foton. Vini re dhe kundërshtoni në mënyrë aktive prirjen tuaj për të grumbulluar vërtetim duke u shfaqur në mediat tuaja sociale si versioni më autentik i vetes suaj. Kjo do të thotë të shkosh kundër impulsit për të ndryshuar veten për t’u pranuar nga të tjerët. Në fund, autenticiteti është fjalë për fjalë një kërkesë për lidhjen dhe përkatësinë e vërtetë.
Postimi i Vetë-Shprehjes
Imagjinoni të ktheheni në shtëpi pas një dite të gjatë në punë. Ditët tuaja janë rraskapitëse, por ju arrini ta shmangni atë duke u kthyer në shtëpi dhe duke u angazhuar në pasionin tuaj krijues: poezinë. Lodhja e ditës kundërshtohet nga energjia e tokëzimit që merrni nga vendosja e stilolapsit në letër. Ju kënaqeni me këtë proces dhe kur të keni mbaruar, ju pëlqen t’i ndani ato në llogarinë tuaj Tik Tok. Kjo prizë ofron hapësirë për të eksploruar një pjesë të re të vetes, për të shprehur një pasion jashtë punës dhe jetës suaj të përditshme dhe për t’u lidhur me krijues të tjerë. Ju keni shkruar poezi gjatë gjithë jetës suaj, por të qenit pjesë e një komuniteti më të madh virtual ju ka inkurajuar ta përmirësoni këtë aftësi dhe ta vlerësoni atë si një pjesë të jetës suaj që nuk nxitet nga asgjë tjetër përveç shprehjes krijuese. Ky është një shembull i një paradigme që ne i referohemi si “The Self-Expression Post”.
Ndryshe nga dy paradigmat e para, ky lloj angazhimi tenton të ketë rezultate më pozitive në shëndetin tonë mendor. Kjo është kryesisht për shkak se ne marrim gëzim dhe përmbushje nga përfshirja në proces, jo nga produkti ose lavdërimi i të tjerëve. Për shumicën prej nesh, mënyra se si sigurojmë jetesën është e ndarë nga aftësitë dhe interesat krijuese që kemi. Mediat sociale ofrojnë një platformë të aksesueshme për këdo që të shprehet në mënyra që nuk do të mundeshin ose nuk do ta bënin ndryshe. Kjo paradigmë mund të sigurojë një mënyrë të gëzueshme dhe shpërblyese për t’u angazhuar me pasionet tuaja dhe për të zbuluar pjesë të reja të vetes.
Nëse e kapni veten në këtë paradigmë: njihni efektin pozitiv që ajo ka në jetën tuaj. Praktikoni mirënjohjen për miqësitë kibernetike që keni krijuar dhe shprehni se sa rëndësi kanë ato për ju. Duke pranuar të mirat që kjo paradigmë e veçantë sjell në jetën tuaj, ju orientoheni drejt pozitivitetit dhe do të keni më shumë gjasa të përfshiheni në mediat sociale në këtë mënyrë, në krahasim me një nga paradigmat e tjera më pak produktive.
Burimi: Psychology Today