Pavarësisht nëse është negocimi i një rroge, intervistimi për një punë, ndarja e një ideje, ose thjesht kërkimi i një favori, ne shpesh supozojmë se veprimet, kontributet dhe kërkesat tona do të anashkalohen ose refuzohen.
Por hulumtimet tregojnë se në shumë raste, ato shqetësime nuk pasqyrojnë realitetin. Përkundrazi, ato janë rezultat i disa paragjykimeve psikologjike që na bëjnë të nënvlerësojmë ndikimin tonë.
Studimet kanë zbuluar se njerëzit preferojnë të jenë bashkëpunues dhe ndihmues, jo të refuzojnë. Në fakt, të thuash “jo” është e vështirë, që do të thotë se kur përgatitemi për kundërshtim ose refuzim, shpesh jemi pesimistë të panevojshëm.
Si të jeni më bindës?
Jo gjithmonë do të jetë e mundur të merrni atë që dëshironi, por, në fund të fundit, hulumtimet tregojnë se ne kemi më shumë ndikim sesa mendojmë.
Njerëzit më bindës bëjnë tre gjëra ndryshe nga shumica e të tjerëve dhe lajmi i mirë është se të gjithë ne mund të miratojmë këto strategji për të rritur shanset tona për t’i bërë njerëzit të na shohin, na dëgjojnë dhe pranojnë të bëjnë gjëra për ne:
- Mos u shqetësoni për t’i thënë gjërat në mënyrë perfekte
Nëse jeni duke bërë një sugjerim, mund të supozoni se shefi juaj është duke zbërthyer çdo fjalë tuajën, i gatshëm të hidhet dhe të marrë armët kundër të gjitha pikave tuaja. Por, siç kanë zbuluar studiuesit e komunikimit në Universitetin e Teksasit, njerëzit thjesht nuk po i dëgjojnë ose nuk i mbajnë mend shumicën e asaj që ju thoni në mënyrë që të krijojnë një kundërargument.
Njerëzit janë, siç duan të thonë psikologët, “keqbërës konjiktivë”; ne bëjmë minimumin për të qenë në gjendje të lundrojmë botën në mënyrë efektive, dhe ne i mendojmë gjërat me kujdes vetëm nëse kemi absolutisht nevojë ose jemi veçanërisht të motivuar.
Sipas “teorisë së gjurmëve fuzzy”, e cila u zhvillua nga neuroshkencëtarja e Universitetit Cornell Valerie Reyna, kur hasim një pjesë të informacionit, ne e përpunojmë atë në dy mënyra:
- Në një zonë të trurit, ne kujtojmë atë që u tha fjalë për fjalë.
- Në një zonë të ndryshme, ne njëkohësisht përpunojmë dhe kujtojmë thelbin e asaj që u tha.
Sidoqoftë, ajo që duhet theksuar është se ndërsa ne fillimisht kodojmë si detajet ashtu edhe thelbin e asaj që u tha, kujtesa për informacionin fjalë për fjalë zbehet mjaft shpejt, ndërsa kujtesa e thelbit zgjat shumë më gjatë.
Ajo që do të thotë kjo është se shefi juaj ka shumë të ngjarë të mbajë mend thelbin e sugjerimit tuaj, jo mënyrën si e keni artikuluar në atë moment.
- Bëjini gjërat personalisht
Kur përpiqemi të bindim ose pyesim dikë për diçka, ne zakonisht mendojmë se ku të fillojmë fizikisht. A duhet ta marrim në telefon? Të dërgojmë një email? Të shkojmë në zyrën e tyre? Të dërgojmë një mesazh?
Në pamje të parë, email-i shpesh mund të duket si opsioni më i mirë. Dhe nëse mendojmë se ka të ngjarë të kundërshtohemi, është shumë më pak e vështirë të refuzohesh me email sesa personalisht.
Por emaili i jep personit në anën marrëse një rrugëdalje të lehtë, kjo është arsyeja pse paraqitja personalisht është një nga taktikat më të efektshme të ndikimit dhe ndoshta një nga më të papërdorurat që kemi.
- Ngrini nivelin tuaj të vetë-besimit
Kur përpiqemi t’i bëjmë njerëzit të dëgjojnë atë që kemi për të thënë, hulumtimet e fundit sugjerojnë që ne priremi të kemi nivel të ulët të vetë-besimit.
Sigurisht, vetë-besimi i ulët nuk është gjithmonë një gjë e keqe. Mund t’i bëjë njerëzit të përpiqen më shumë, të kontrollojnë dy herë punën e tyre, të bëjnë kërkime rigoroze dhe të jenë të hapur për këshilla. Sidoqoftë, është një gabim. Kjo do të thotë se mund të na bëjë të punojmë shumë për të qenë të dëgjuar dhe të mbështetemi në këshillat e njerëzve të tjerë.
A keni kaluar ndonjëherë përgjithmonë duke përpiluar, përpunuar dhe ri-redaktuar një email, vetëm për të marrë një përgjigje me dy fjalë 30 sekonda më vonë? Mund të jetë joefikase dhe stërmunduese.
Shumë psikologë pajtohen se ne të gjithë mund të përballojmë të jemi pak më të sigurtë në këtë fushë. Pra, çfarëdo përshtypje që supozoni se keni lënë te një person tjetër, supozoni se është shumë më e mirë, dhe çfarëdo përgjigje që prisni të merrni, prisni që të jetë shumë më pak.
Burimi: CNBC