Kina ka lançuar linjën e parë të levitacionit magnetik në botë që qëndron pezull, të ndërtuar me magnet të përhershëm që mund të mbajnë në këmbë një “tren qiellor” përgjithmonë pa furnizim me energji elektrike, raporton South China Morning Post.
Hekurudha e Kuqe eksperimentale 800 metra në kontenë Xingguo të Kinës Jugore, Provinca Jiangxi, përdor magnet të fuqishëm, të pasur me elementë të rrallë të tokës, për të prodhuar një forcë të vazhdueshme shtytëse mjaftueshëm të fortë për të ngritur në ajër një tren me 88 pasagjerë, sipas një raporti nga Televizioni Qendror i Kinës i drejtuar.
Ndryshe nga shumica e linjave ekzistuese të levitacionit magnetik, hekurudha që qëndron pezull funksionon rreth 10 metra mbi tokë. Nuk ka asnjë kontakt fizik me hekurudhën pasi treni lëviz poshtë tij me një shpejtësi prej 80 km/h. Një krah i trenit rrethon hekurudhën dhe magnetët e përhershëm si në krah ashtu edhe në hekurudhë sprapsin njëri-tjetrin, duke e pezulluar trenin.
Sipas revistës Interesting Engineering, treni mund të jetë ideal për qytetet me nivele të larta të ndotjes akustike. Treni mund të shihet si i papërshkueshëm nga aksidenti, sepse fusha magnetike e përhershme mund të thithë shumicën e goditjeve që do të dëmtonin trenat e tjerë.
Sipas studiuesve në Universitetin e Shkencës dhe Teknologjisë Jiangxi, me kushte lundruese të lirë dhe pa fërkime, nevojitet vetëm një sasi e vogël e energjisë elektrike për të drejtuar trenin. Teknologjia e re maglev gjeneroi pak rrezatim elektromagnetik dhe kostoja e ndërtimit të saj ishte rreth një e dhjeta e kostos së ndërtimit të një metroje, thanë ata.
Autoritetet lokale të transportit thanë se pas disa testeve, linja do të përmirësohej në 7.5 km dhe shpejtësia maksimale e saj e funksionimit do të arrinte 120 km/h. Shumë qytete kineze po ndërtojnë ose planifikojnë linja të levitacionit magnetik. Disa trena mund të ecin me shpejtësi deri në 600 km/h.
Por shumica e këtyre projekteve janë me energji elektrike, e cila jo vetëm rrit konsumin e energjisë, por gjeneron edhe një fushë të fortë elektromagnetike që mund të ndikojë në mjedisin dhe shëndetin e njerëzve që jetojnë aty pranë. Magnetët normalë me pole të kundërta mund të sprapsin njëri-tjetrin, por fuqia e tyre magnetike zvogëlohet me kalimin e kohës.
Shtimi i elementeve të tokës së rrallë në një magnet rrit ndjeshëm jetëgjatësinë e tij. Neodymium, për shembull, mund të zvogëlojë humbjen e magnetizmit në më pak se 5 përqind në një shekull. Prandaj, magnetët me elementë të tokës të rrallë njihen si magnet të përhershëm.
Me dominimin e saj në furnizimin me toka të rralla, Kina kontrollon më shumë se 80 për qind të kapacitetit të prodhimit të magnetit të përhershëm në botë, sipas një vlerësimi nga ekspertë të industrisë.
Kina ka planifikuar prej kohësh të ndërtojë linja të levitacionit magnetik duke përdorur magnet të përhershëm. Teknologjia e pezullimit të levitacionit magnetik ka shumë sfida, të tilla si ruajtja e stabilitetit të trenit në një gjendje lundruese pa motor.
Shpejtësia maksimale e shumicës së linjave të metrosë vendase është përgjithësisht e kufizuar në 80 km/h, por një tren i përhershëm me levitacion magnetik, i mundësuar tërësisht nga Inteligjenca Artificiale, mund të arrijë një shpejtësi 50% më të lartë.
Burimi: Travel Tomorrow