Numri i makinave elektrike, furgonëve, kamionëve dhe autobusëve në rrugët e botës do të rritet nga 11 milion automjete në 145 milion deri në fund të dekadës, gjë që mund të zhdukë kërkesën për miliona fuçi naftë çdo ditë.
Një raport nga Agjencia Ndërkombëtare e Energjisë ka zbuluar se mund të ketë 230 milion automjete elektrike në të gjithë botën deri në vitin 2030 nëse qeveritë bien dakord të inkurajojnë prodhimin e automjeteve të mjaftueshme me karbon të ulët për të qëndruar brenda caqeve globale të klimës.
Raporti i parë global i IEA për automjetet elektrike ka zbuluar se shitjet në tremujorin e parë të vitit 2021 ishin më shumë se 2.5 herë më të larta se në muajt e njëjtë të vitit të kaluar, kur pandemia Covid-19 shkaktoi një varg recesionesh në të gjithë ekonomitë globale.
Pavarësisht ngadalësimit ekonomik, i cili bëri që industria globale e makinave të tkurret me 16% vitin e kaluar, një rekord prej 3 milion makinash të reja elektrike u regjistruan në të gjithë botën vitin e kaluar, për ta çuar totalin në 10 milion makina elektrike. Ekzistojnë gjithashtu afërsisht 1 milion furgonë elektrikë, kamionë të rëndë dhe autobusë.
Rritja e makinave elektrike ndiqet nga afër nga industria e energjisë dhe pritet të ketë implikime të rëndësishme për kompanitë e naftës, të cilat mbështeten në kërkesën për karburante transporti për të mbështetur fitimet që bëjnë nga prodhimi i naftës së papërpunuar.
Sipas politikave ekzistuese botërore të klimës, automjetet elektrike mund të heqin nevojën për më shumë se 2 milion fuçi në ditë naftë dhe benzinë deri në vitin 2030, dhe të kursejnë ekuivalentin e 120 milion tonë dioksid karboni.
Nëse qeveritë rrisin ambiciet e tyre për transportin rrugor elektrik për të rreshtuar me synimet globale të klimës automjetet elektrike mund të zhvendosin rreth 3.5 milion fuçi naftë në ditë, pothuajse dyfishuar kursimet e karbonit.
Bumi i automjeteve elektrike ka gjithashtu implikime miliarda dollarëshe për industrinë globale të automobilave. IEA tha që konsumatorët shpenzuan 120 miliardë dollarë në automjete elektrike vitin e kaluar, 50% më shumë se një vit më parë, pasi prodhuesit e makinave ofruan 370 modele elektrike në treg, një rritje prej 40% krahasuar me 2019.
Gara për të drejtuar tregun e automjeteve elektrike pritet të fitojë ritëm pasi 18 nga 20 prodhuesit më të mëdhenj të makinave – që përfaqësojnë 90% të industrisë globale të automobilave – përgatiten të rrisin numrin e modeleve të ofruara dhe numrin e automjeteve elektrike të lehta nga linjat e tyre të prodhimit, shton raporti.
“Trendet aktuale të shitjeve janë shumë inkurajuese, por qëllimet tona të përbashkëta të klimës dhe energjisë kërkojnë një përvetësim edhe më të shpejtë të tregut”,-tha Fatih Birol, drejtori ekzekutiv i IEA.
Raporti thotë se prodhimi i automjeteve të mjaftueshme elektrike për ta futur botën në kurs për të përmbushur synimet e saj klimatike do të ishte një “sfidë e madhe” dhe bën thirrje për “ambicie dhe veprim më të fortë nga të gjitha vendet”.
Birol tha: “Qeveritë tani duhet të vendosin bazat thelbësore për të përshpejtuar miratimin e automjeteve elektrike duke përdorur paketat e rimëkëmbjes ekonomike për të investuar në prodhimin e baterive dhe zhvillimin e një infrastrukture të gjerë dhe të besueshme të karikimit“
IEA pret që përparimet në teknologjinë e baterive dhe prodhimi masiv i makinave elektrike do të vazhdojë të ulë koston e tyre dhe të ulë nevojën për subvencione qeveritare. Por vitet 2020 do të duhen gjithashtu politika qeveritare që promovojnë futjen e automjeteve me karbon të ulët me ngarkesë të mesme dhe të rëndë dhe investime më të mëdha në instalimin e infrastrukturës me karikim të shpejtë.
Burimi: The Guardian