Çfarë thonë për ju postimet tuaja në Facebook? A mund të parashikojnë vërtet ekspertët tiparet e personalitetit tuaj thjesht duke parë llogaritë tuaja të mediave sociale?
Çuditërisht, përgjigja është po. Ndërsa gjithçka duket mjaft e rastësishme, ajo që ju pëlqen dhe ajo që postoni tregon më shumë për ju sesa mendoni. Angazhimi në mediat sociale nuk është vetëm një shprehje e interesave tuaja personale ose e vetes suaj të idealizuar; është një dritare në personalitetin tuaj.
Nëse mendoni për njerëzit që njihni mirë dhe se si ata zgjedhin të angazhohen me të tjerët përmes mediave sociale, ndoshta do të vini re edhe disa modele.
Ajo që kanë treguar studimet e fundit është se aktiviteti ynë në mediat sociale është një tregues mjaft i besueshëm i personaliteteve tona të vërteta, sipas modelit të personalitetit të Big Five. Big Five i referohet një modeli të përdorur për të kategorizuar njerëzit bazuar në pesë dimensione të dallueshme të personalitetit, me secilin dimension të matur në një spektër nga i ulëti te i larti. Studiuesit kanë zbuluar se secila prej këtyre tipareve të personalitetit të Big Five ka një ndikim të dukshëm në mënyrën se si njerëzit përdorin dhe angazhohen me mediat sociale.
Ekstroversioni
Ekstroversioni i referohet nivelit të shoqërueshmërisë, bisedës, entuziamit dhe ekspresivitetit emocional të një individi. Ata që kanë rezultate të ulëta për ekstroversion shpesh quhen “introvertë”.
Ashtu si njerëzit që janë shumë ekstrovertë priren të vlerësojnë ndërveprimin e fortë dhe të shpeshtë me njerëzit në mjedisin e tyre “live”, ata priren të kenë gjithashtu jetë mjaft aktive në mediat sociale. Ata shpesh gjenden duke ndërvepruar drejtpërdrejt me miqtë dhe miqtë e miqve dhe duke shprehur mendimet dhe emocionet e tyre personale që bota t’i shohë. Ata ‘pëlqejnë’ postimet e miqve të tyre, shtojnë mesazhe inkurajimi, simpatie dhe lidhen me njerëz përtej rrethit të tyre të ngushtë të miqve dhe lidhjeve.
Introvertët priren t’i shohin mediat sociale si të pakuptimta, por kjo nuk do të thotë se ata nuk e përdorin atë. Mediat si Facebook dhe faqet apo forumet e tjera sociale shpesh plotësojnë nevoja sociale që përndryshe introvertët mund ta kishin më të vështirë t’i takonin në praninë e drejtpërdrejtë të njerëzve. Shpesh të referuar si “të fshehur”, ata përdorin dhe angazhohen me mediat sociale më privatisht.
Të këndshëm
Ky dimension flet për prirjen e dikujt drejt sjelljeve pro-sociale duke përfshirë altruizmin, mirësinë, besimin dhe dashurinë.
Ndonëse mund të duket kundërintuitive, njerëzit që janë më të pëlqyeshëm mund të jenë më pak të prirur të shpërndajnë “preferencat” e tyre. Studiuesit e shpjeguan këtë duke vënë në dukje se njerëzit shumë të këndshëm janë të kujdesshëm që të shmangin kontributin në mosmarrëveshje midis miqve dhe lidhjeve të tyre duke pëlqyer diçka potencialisht përçarëse. Njerëzit më pak të këndshëm, nga ana tjetër, kujdesen pak për atë që mendojnë të tjerët për preferencat e tyre, kështu që ata ‘shpërndajnë’ sipas dëshirës.
Ndërgjegjshmëria
Niveli i mendimit, kontrollit të impulsit, organizimit dhe vëmendjes ndaj detajeve të një individi matet në shkallën e ndërgjegjes.
Ata që karakterizohen nga një nivel më i lartë ndërgjegjshmërie priren të shpërndajnë më pak ‘preferenca’ të tyre dhe të kenë anëtarësim në më pak grupe në internet, dhe në përgjithësi përdorin Facebook dhe media të tjera sociale më rrallë sesa individët jo të ndërgjegjshëm në tërësi. Kjo ndodh sepse individët me shumë ndërgjegje zakonisht i japin një prioritet më të lartë disiplinës dhe produktivitetit dhe kanë më pak gjasa të përfshihen në një aktivitet që është kryesisht një shpërqendrim ose një mënyrë për të humbur kohë.
Megjithatë, individët me shumë ndërgjegje priren të ngarkojnë më shumë imazhe sesa ata që janë më pak të ndërgjegjshëm. Kjo mund të flasë për aftësitë e tyre organizative dhe përkushtimin për të dokumentuar ngjarje të rëndësishme.
Neuroticizmi
Neurotizmi i referohet niveleve ose prirjes së dikujt drejt ankthit, nervozizmit, humorit, trishtimit dhe paqëndrueshmërisë emocionale.
Njerëzit që janë më neurotikë kanë një tendencë për të “pëlqyer” me më shumë frekuencë sesa homologët e tyre më pak neurotikë. Për shkak se ata që janë neurotikë janë shpesh të pasigurt në marrëdhëniet e tyre, lidhja përmes Facebook mund të jetë një mënyrë për t’u përpjekur për të ruajtur ose forcuar marrëdhëniet, ose për të kontaktuar të tjerët për mbështetje. “Pëlqimi” mund të jetë gjithashtu një përpjekje e kundërt për të fituar vëmendje dhe afirmim – nëse individi neurotik “pëlqen” përmbajtjen e dikujt, ai ose ajo mund të shpresojë të marrë vërtetimin reciprok.
Hapja
Ky dimension përfshin hapjen ndaj përvojës, si dhe imagjinatën, depërtimin dhe gjerësinë e interesave dhe njohurive.
Hapja më e lartë lidhet drejtpërdrejt me numrin e ‘pëlqimeve’ që jep një individ, anëtarësimin dhe përfshirjen e tij/saj në grupet në internet dhe numrin e përditësimeve të statusit që ai ose ajo poston. Njerëzit që demonstrojnë nivele më të larta të hapjes janë kështu më të hapur ndaj “përvojës” të ofruar nga Facebook dhe, rrjedhimisht, duan t’i ndajnë këto përvoja me të tjerët nëpërmjet përditësimeve dhe fotove.
Këtu janë disa komponentë të tjerë të mediave sociale të lidhura me personalitetin që studiuesit studiuan:
Profilet
Pavarësisht se cilat media sociale preferoni, pothuajse çdo faqe ofron mundësinë për të zhvilluar një profil personal në të cilin përdoruesi e identifikon veten duke përdorur kritere të ndryshme. Por a është profili një pasqyrim i personalitetit aktual të dikujt apo ka më shumë gjasa të përfaqësojë një vetvete të idealizuar?
Megjithëse duket se profili do të ishte mundësia jonë për të krijuar veten ashtu siç kemi dashur gjithmonë të jemi, njerëzit qëndrojnë më afër vetes së tyre të vërtetë nga sa mund ta merrnim me mend. Pavarësisht nga mundësia për të rikrijuar ose zbukuruar, shumica e njerëzve priren të mos e keqinterpretojnë veten. Profilet e tyre janë tregues të mirë se kush janë ata në të vërtetë.
Postimet dhe Përditësimet e Statusit
Përditësimet e statusit dhe postimet ofrojnë një mundësi tjetër për të krijuar veten tonë të idealizuar mbi realitetin shpesh më pak emocionues. Por edhe një herë, studiuesit zbuluan se njerëzit janë më të vërtetë me veten sesa do të pritej.
Marrë me kalimin e kohës, përmbajtja dhe përditësimet e një postimi individual ofrojnë një pasqyrë mjaft të besueshme për gjininë, moshën, llojin e personalitetit dhe vendndodhjen e tij/saj. Ndërsa ekziston joshja e përdorimit të mediave sociale si një mjet për të krijuar njerëzit që duam të jemi, në fund ajo është më përfaqësuese e asaj që jemi në të vërtetë.
Fjalët e zgjedhura
Duke u kthyer në Modelin e Big Five, studiuesit zbuluan se mënyra në të cilën krijoni postimet dhe përditësimet e statusit dhe fjalët që përdorni mund të ofrojnë gjithashtu njohuri të besueshme për personalitetin tuaj, përkatësisht në fushat e ekstroversionit dhe hapjes. Hulumtimi i tyre zbuloi se fjalët që përdorim në internet përfaqësojnë botën tonë personale, perspektivën dhe madje edhe personalitetet e lindura.
World Wellbeing Project gjurmoi dhe përpiloi fjalët që ka më shumë gjasa të përdoren nga ekstrovertët dhe introvertët. Studimi i tyre zbuloi se të folurit ekstrovert është i mbushur me fjalë si “party”, “baby” dhe “ya”, ndërsa fjalimi introvert ka tendencë të karakterizohet nga ikonat e emocioneve dhe referenca për anime, video lojëra dhe depresion.
Për sa i përket hapjes, ata që kanë nota të larta për hapjen priren të flasin ose t’u referohen ëndrrave, universit dhe arteve, ndërsa postimet dhe përditësimet e kolegëve të tyre me hapje të ulët priren të karakterizohen nga tkurrje, gabime drejtshkrimore, akronime dhe shkurtesat.
Pse ka rëndësi?
Ndërsa bota ndryshon, studiuesit janë të interesuar të kuptojnë dhe përshkruajnë se si po ndryshojmë me të, veçanërisht se si personalitetet tona po manifestohen në përgjigje të këtyre ndryshimeve dhe përparimeve. Media sociale është një shembull i përsosur i kësaj pasi studiuesit shohin personalitete të shprehura në mënyrë të besueshme dhe të vazhdueshme përmes aktivitetit dhe angazhimit në internet.
Bizneset dhe tregtarët do të donin të ishin në gjendje të përmirësonin të kuptuarit e tyre se si njerëzit përdorin mediat sociale në mënyrë që t’i bëjnë përpjekjet e tyre të reklamimit dhe marketingut më efektive, por përvoja në internet është vërtet unike në varësi të individit dhe personalitetit të tij ose të saj dhe hulumtimi nuk është ende në një pikë që të mund të përdoret për qëllime marketingu me ndonjë besueshmëri. Megjithëse kjo sigurisht nuk do t’i ndalojë kompanitë dhe tregtarët e internetit të përpiqen.
Burimi: Truity