Kujtoni herën e fundit që keni dhuruar për një kauzë të mirë. Çfarë ju motivoi? Po herën e fundit që ka pasur një mundësi për të dhuruar, por ju zgjodhët të mos e bënit? Studiuesit po përpiqen të kuptojnë vendimet për të dhënë dhe faktorët që na bëjnë më të prirur të jemi bujarë me të tjerët. Duke zbuluar pse njerëzit ndihmojnë të tjerët, ne shpresojmë të maksimizojmë përfitimet që fitojnë si donatorët ashtu edhe përfituesit nga dhënia e bamirësisë.
Nevoja për një kuptim të bazuar në prova është veçanërisht akute duke pasur parasysh sfidat urgjente globale në mbarë botën. Apelet për donacione për kauza kritike, si lufta në Ukrainë dhe kufizimet e lirisë për gratë dhe vajzat në Afganistan, janë shembuj të fundit ku dhurimi mund të bëjë një ndryshim të madh.
Disa njohuri interesante mbi atë që i motivon njerëzit të japin vijnë nga sondazhi i fundit i YouGov në MB mbi atë që ndodhi për të nxitur një donacion. Mënyra më e zakonshme sesi disa persona nxiteshin për të dhuruar ishte kur nxiteshin nga një mik apo anëtar i familjes, duke theksuar rolin e rëndësishëm të rrjeteve tona sociale në dhënien tonë bamirëse. Megjithatë, 33% e njerëzve nuk u nxitën nga ndonjë person ose komunikim nga një shoqatë bamirësie, kështu që çfarë mund t’i ketë motivuar ata të dhurojnë dhe pse ata ndonjëherë thonë po në vend të jo kur pyeten?
- Ne vlerësojmë rezultatet pozitive për të tjerët
Një arsye kryesore që ne dhurojmë për bamirësi është të përmirësojmë gjërat për të tjerët, duke përfshirë njerëzit e tjerë si dhe kafshët jo-njerëzore. Kjo mund të duket e qartë, por ideja që gjërat e mira që u ndodhin të tjerëve mund të na bëjnë të ndihemi mirë, bie ndesh me shumë ide tradicionale në ekonomi që njerëzit janë përgjithësisht egoistë dhe duhet të motivohen vetëm nga përfitimet e tyre monetare.
Kohët e fundit, hulumtimi ka zbuluar se dhënia e parave e bën donatorin të lumtur. Dëshmia se ne përjetojmë rezultate pozitive për një person tjetër si një gjë e mirë gjithashtu vjen nga fakti se njerëzit mund të mësojnë të zgjedhin më të mirën nga dy simbolet e rastësishme në një eksperiment për të rritur pagesën ndaj dikujt tjetër. Është interesante që në kërkimin e YouGov dhe studime të tjera, të moshuarit kishin më shumë gjasa të dhuronin sesa të rinjtë dhe hulumtimi ynë ka treguar se të rriturit e moshuar mësojnë veçanërisht mirë kur ndihmojnë dikë tjetër – një rezultat bamirës eliminon rënien e aftësisë së të mësuarit që zakonisht ndodh në jetën e mëvonshme.
- Për të pasur një ndikim pozitiv
Një motivim thellësisht i ndryshëm nga dëshira e thjeshtë e gjërave të mira për njerëzit e tjerë është përfitimi që marrim nga ndjenja e përgjegjësisë për atë ndikim pozitiv. Në të njëjtën mënyrë që ne kënaqemi të arrijmë diçka në çdo aspekt të jetës sonë, bërja e një ndryshimi për dikë tjetër nëpërmjet një bamirësie mund të jetë një motivim i fortë.
Organizatat bamirëse mund të ndihmojnë në rritjen e këtij motivimi duke u treguar mbështetësve për ndikimin specifik që do të ketë dhurimi i tyre, si kur kërkojnë donacione ashtu edhe pasi të jetë bërë një donacion. Njohja për ndikimin specifik pozitiv që mund të kemi është një arsye e mundshme pse thirrjet që fokusohen te një person individual janë kaq të fuqishme. Këto na ndihmojnë të mendojmë për një pjesë të vogël të një problemi të madh që mund ta zgjidhim duke dhuruar, në vend që të mbytemi nga sa njerëz kanë nevojë për ndihmë.
- Për të ndaluar përvojat negative
Ndërsa dhurimi për bamirësi mund të shkaktojë emocione pozitive si për personin që jep dhe për njerëzit që përfitojnë nga dhurimi, përjetimi i emocioneve negative kur e dimë se dikush po vuan – i njohur si empati – mund të na shtyjë që të ndihmojmë në radhë të parë. Imazhet dhe lajmet e njerëzve që përjetojnë luftë, fatkeqësi natyrore, sëmundje ose uri na motivojnë ta lehtësojmë atë vuajtje.
Hulumtimet tregojnë gjithashtu se ne mund ta kemi më të lehtë të ndjejmë empati me dikë kur ai është i ngjashëm me ne ose perceptohet si pjesë e “grupit” tonë në vend të një “grupi jashtë”. Grupet e brendshme dhe grupet e jashtme shpesh përcaktohen nga karakteristika të tilla si rraca ose kombësia, të cilat mund të çojnë në paragjykime se kë ndihmojmë. Megjithatë, ne mund të gjejmë gjithashtu ngjashmëri me njerëz nga grupe shumë të ndryshme, veçanërisht nëse ata po kalojnë diçka që ne gjithashtu e kemi përjetuar, qoftë drejtpërdrejt ose nëpërmjet dikujt që njohim. Kjo mund të jetë një arsye për të dhuruar gjatë pandemisë, pasi shumë njerëz po përjetonin vështirësi të ngjashme. Ndjenjat e përbashkëta të mirënjohjes në të gjithë Mbretërinë e Bashkuar për NHS, ku stafi po reduktonte dhe parandalonte kaq shumë vuajtje, ndihmuan që apelet si mbledhja e fondeve të Captain Tom të ishin kaq të suksesshme.
- Për të mbrojtur njerëzit nga dëmtimi në të ardhmen
Një gjetje tjetër nga sondazhi i YouGov ishte se tre organizatat bamirëse më të mbështetura ishin shkaqe të lidhura me shëndetin. Kjo mund të lidhet pjesërisht me motivimin numër 3 më sipër, pasi miliona njerëz tashmë po vuajnë për shkak të kancerit, problemeve të zemrës dhe shumë kushteve të tjera. Një tjetër motivim i mundshëm është gjetja e kurave për kushtet mjekësore ose eliminimi i tyre tërësisht, për të parandaluar vuajtjet në të ardhmen.
Ideja që njerëzit dhurojnë për të mbrojtur të tjerët nga dëmtimi në të ardhmen mund të zbatohet gjithashtu për ndryshimet klimatike ose bamirësi mjedisore. Megjithatë, hulumtimet tregojnë gjithashtu se njerëzit i vlerësojnë më pak rezultatet kur ato ndodhin në të ardhmen, një fenomen i njohur si zbritje e përkohshme. Kjo paraqet një sfidë për motivimin e njerëzve për të dhuruar drejt qëllimeve afatgjata dhe inkurajon njerëzit të dhurojnë për ngjarjet që ndodhin tani. Për ta kapërcyer këtë, është e rëndësishme të pranojmë efektet negative që ka tashmë ndryshimi i klimës dhe të shohim si gjeneratat e ardhshme ashtu edhe veten tonë të ardhshme si të ngjashme me veten tonë aktuale, për të siguruar rezultate pozitive në afat të gjatë.
Burimi: Psychology Today