Linjat ajrore të mëdha ndërkombëtare po anulojnë fluturimet për në Shtetet e Bashkuara për shkak të frikës së industrisë së aviacionit se teknologjia 5G mund të ndërhyjë në instrumentet thelbësore në bord.
Por në Evropë, gjenerata e fundit e rrjeteve celulare me shpejtësi të lartë po shpërndahet pa probleme.
“Të dhënat teknike të marra nga prodhuesit e BE-së nuk ofrojnë asnjë provë përfundimtare për shqetësime të menjëhershme të sigurisë në këtë kohë,” tha Agjencia Evropiane e Sigurisë së Aviacionit (EASA) për CNN Business të mërkurën.
“Për momentin, EASA nuk është në dijeni të ndonjë incidenti në shërbim të shkaktuar nga ndërhyrja 5G”, shtoi rregullatori, i cili mbikëqyr aviacionin civil në 31 vende evropiane.
Historia është pothuajse e njëjtë në Mbretërinë e Bashkuar, ku Autoriteti i Aviacionit Civil lëshoi një njoftim sigurie të martën që thoshte se “nuk ka pasur raste të konfirmuara ku ndërhyrja 5G ka rezultuar në mosfunksionim të sistemit të avionit ose sjellje të papritur”.
Mungesa e alarmit në Evropë qëndron në kontrast të plotë me Shtetet e Bashkuara, ku linjat ajrore kanë paralajmëruar për pasoja katastrofike për aviacionin dhe ekonominë nëse shërbimi celular super i shpejtë 5G zgjerohet pa masa mbrojtëse shtesë. Linjat ajrore amerikane dhe rregullatorët e aviacionit kanë paralajmëruar se antenat celulare 5G pranë aeroporteve mund të shtrembërojnë leximet nga lartësimatësit e radarëve, të cilët u tregojnë pilotëve se sa larg janë nga toka.
“Çdo dështim ose ndërprerje e mund… të çojë në incidente me rezultat katastrofik, që mund të rezultojë në vdekje të shumta,” thanë Shoqata Ndërkombëtare e Transportit Ajror (IATA) dhe Federata Ndërkombëtare e Shoqatave të Pilotëve të Linjave Ajrore (IFALPA) në vitin 2020.
Pse ka një problem të mundshëm në Shtetet e Bashkuara, por jo në Evropë? Bëhet fjalë për detaje teknike.
Kompanitë e telefonisë celulare në Shtetet e Bashkuara po nxjerrin shërbimin 5G në një spektër valësh radio me frekuenca midis 3.7 dhe 3.98 GHz. Kompanitë i kanë paguar qeverisë amerikane 81 miliardë dollarë në vitin 2021 për të drejtën e përdorimit të atyre frekuencave, të njohura si brezi C. Por në Evropë, shërbimet 5G përdorin gamën më të ngadaltë të spektrit 3.4 deri në 3.8 GHz.
Industria e aviacionit është e shqetësuar se shërbimi 5G i SHBA është shumë afër spektrit të përdorur nga lartësimatësit e radarit, i cili është midis 4.2 dhe 4.4 GHz. Evropa nuk përballet me të njëjtin rrezik, sipas industrisë, sepse ka një zbutës shumë më të madh midis spektrit të përdorur nga lartësimatësit e radarit dhe 5G.
“Nëse nuk ka zbutje të duhur, ky rrezik ka potencial për ndikime të gjera në operacionet e aviacionit në Shtetet e Bashkuara, si dhe në rajone të tjera ku rrjeti 5G po zbatohet pranë brezit të frekuencës 4.2 deri në 4.4 GHz,” IATA dhe IFALPA thuhet në deklaratën e tyre.
Burimi: CNN