Projekti i hidrogjenit të gjelbër synon të shfrytëzojë rrezet e diellit spanjolle dhe të dekarbonizojë veriun industrial të Evropës

Firma e energjisë Cepsa me seli në Madrid tha se do të punonte me Portin e Roterdamit për të zhvilluar “korridorin e parë të gjelbër të hidrogjenit midis Evropës Jugore dhe Veriore”, në shenjën më të fundit sesi sektori në zhvillim po tërheq interes nga kompani dhe organizata të mëdha.

Në një njoftim të martën, Cepsa, e cila është e përfshirë në eksplorimin dhe prodhimin e naftës dhe gazit natyror, tha se projekti do të krijojë “një zinxhir të gjelbër furnizimi me hidrogjen” midis Portit të Algeciras në Spanjën jugore dhe Roterdamit, qyteti holandez që është shtëpia e portit më të madh të Evropës.

Marrëveshja përshpejton dekarbonizimin e industrisë së rëndë dhe transportit detar dhe mbështet pavarësinë energjetike dhe sigurinë e Evropës”, ​​thuhet në deklaratën, e cila u publikua edhe nga Porti i Roterdamit.

Bashkëpunimi është pjesë e ambicies së Roterdamit për të furnizuar Evropën Veriperëndimore me 4.6 milionë ton hidrogjen të gjelbër deri në vitin 2030,” vazhdoi të shtohej.

Dy palët kanë nënshkruar një memorandum mirëkuptimi në lidhje me projektin. Aksionerët e Cepsa janë The Carlyle Group dhe Mubadala Investment Company Group.

Cepsa planifikon të eksportojë hidrogjenin e prodhuar në Parkun Energjetik San Roque pranë Gjirit të Algeciras, përmes transportuesve të hidrogjenit si amoniaku ose metanoli, në Portin e Roterdamit”, thuhet në deklaratën e së martës.

CEO i Autoritetit të Portit të Roterdamit, Allard Castelein, tha se Evropa veriperëndimore përdorte “shumë më shumë energji sesa mund të prodhojë në një mënyrë të qëndrueshme”.

Prandaj ne po krijojmë korsi të shumta tregtare për hidrogjenin e gjelbër, së bashku me vendet eksportuese dhe bizneset private në të gjithë botën,” shtoi ai.

Castelein vazhdoi të përshkruajë Spanjën Jugore si një “lokacion logjik për të prodhuar hidrogjen të gjelbër si për përdorim lokal ashtu edhe për eksport” falë porteve, erës, diellit dhe “hapësirës së bollshme”.

Ngritja e kësaj korsie tregtare midis Algeciras dhe Roterdamit është një kontribut thelbësor në ambicien e Evropës për të reduktuar emetimet e CO2, si dhe për të rritur pavarësinë energjetike të Evropës dhe për të stimuluar ekonomitë tona,” tha ai.

I përshkruar nga Agjencia Ndërkombëtare e Energjisë si një “bartës i gjithanshëm i energjisë”, hidrogjeni ka një gamë të ndryshme aplikimesh dhe mund të vendoset në një gamë të gjerë industrish.

Mund të prodhohet në disa mënyra. Një metodë përfshin elektrolizën, me një rrymë elektrike që ndan ujin në oksigjen dhe hidrogjen.

Nëse energjia elektrike e përdorur në këtë proces vjen nga një burim i rinovueshëm si era ose dielli, atëherë disa e quajnë atë hidrogjen “të gjelbër” ose “të rinovueshëm”. Sot, shumica dërrmuese e gjenerimit të hidrogjenit bazohet në lëndët djegëse fosile.

Njoftimi i së martës tha se Cepsa synonte “të udhëheqë prodhimin e hidrogjenit të gjelbër në Spanjë dhe Portugali deri në vitin 2030 me një kapacitet prodhues prej 2 GW”.

Ai shtoi se do të zhvillonte një portofol 7 GW të projekteve të energjisë së rinovueshme – duke përfshirë diellin dhe erën – për të prodhuar energjinë e rinovueshme të nevojshme për prodhimin e hidrogjenit të gjelbër.

Planet e Evropës

Komisioni Evropian ka thënë se dëshiron që 40 GW elektrolizues hidrogjeni të rinovueshëm të instalohen në BE deri në vitin 2030.

Muajin e kaluar, presidentja e komisionit, Ursula von der Leyen, shprehu mbështetje për hidrogjenin gjatë fjalimit të saj për gjendjen e Bashkimit.

Në komentet e përkthyera në faqen e internetit të komisionit, von der Leyen tha se “hidrogjeni mund të jetë një ndryshim i lojës për Evropën. Ne duhet të lëvizim ekonominë tonë të hidrogjenit nga niveli në shkallë.”

Në fjalimin e saj, von der Leyen iu referua gjithashtu një “objektivi 2030 për të prodhuar dhjetë milionë tonë hidrogjen të rinovueshëm në BE, çdo vit”.

Për ta arritur këtë, ne duhet të krijojmë një krijues tregu për hidrogjenin, në mënyrë që të kapërcejmë hendekun e investimeve dhe të lidhim ofertën dhe kërkesën në të ardhmen,” tha ajo.

Për këtë qëllim, von der Leyen njoftoi gjithashtu krijimin e një Banke Evropiane të Hidrogjenit. Shpresohet se kjo do të jetë në gjendje të investojë 3 miliardë euro (rreth 2.91 miliardë dollarë) për të mbështetur tregun e ardhshëm të hidrogjenit.

Burimi: CNBC