5 grafikët tregojnë fazat e rimëkëmbjes ekonomike globale që nga goditja e Covid

Çmimet e naftës ranë, udhëtimet u ndalën dhe normat e papunësisë u rritën kur koronavirusi goditi në fillim të vitit 2020.

Më pas u shfaqën shenja të rimëkëmbjes. Tregjet e aksioneve u rimëkëmbën dhe tejkaluan shpejt nivelet e vitit 2019, ndërkohë që ekonomia globale ka filluar të rimëkëmbet, megjithëse ritmi ndryshon me rajonin dhe industrinë.

Dy vjet pasi OBSH e shpalli Covidin një pandemi, këtu janë pesë grafikët që tregojnë shumë – ose sa pak – bota është rikuperuar.

Kërkesa për naftë

Çmimet e naftës kanë qenë në rritje që nga fillimi i vitit 2020 si reagim ndaj faktorëve të kërkesës dhe ofertës.

Kërkesa fillimisht u avullua me hyrjen në fuqi të bllokimeve, por më vonë u rrit, duke shkaktuar shqetësime për furnizimin në vitin 2021.

Kërkesa botërore për naftë

Kërkesa për naftë pritet të tejkalojë nivelet e vitit 2019 vetëm në tremujorin e tretë të 2022.

Kërkesa globale për naftë qëndroi në 100.1 milionë fuçi në ditë në vitin 2019 dhe nuk është rikuperuar ende plotësisht, sipas vlerësimeve të OPEC.

Lufta Rusi-Ukrainë e ka futur sërish në kaos tregun e naftës, me naftën bruto ruse të sanksionuar nga SHBA-ja dhe Britania e Madhe.

Gjatë orëve të tregtimit aziatik, kontratat e së ardhmes së naftës në SHBA u rritën me 0.3% në 106.38 dollarë për fuçi, ndërsa nafta standarde ndërkombëtare Brent u rrit me 0.12% në 109.46 dollarë për fuçi.

Çmimet më të larta të naftës ka të ngjarë të zvogëlojnë kërkesën, megjithëse kjo nuk do të lidhej me pandeminë.

Kapaciteti i sediljeve të linjës ajrore

Industria e udhëtimit u godit veçanërisht rëndë nga pandemia pasi shumë vende mbyllën kufijtë e tyre dhe inkurajuan banorët të qëndrojnë në shtëpi sa më shumë që të jetë e mundur.

Kapaciteti i sediljeve javore ra në mënyrë drastike përpara se të rikuperohej, por është ende larg mesatares në 2019, sipas ofruesit global të të dhënave të udhëtimit OAG.

Kapaciteti global i ndenjëseve të linjës ajrore

Kapaciteti javor i sediljeve mbetet larg niveleve para pandemisë në vitin 2019.

“Vendet javore globale do të jenë 82 [milion] dhe kapaciteti i përgjithshëm do të ulet në 23% nën të njëjtën javë në 2019“, tha kompania në një përditësim më 7 mars.

Kapaciteti i linjës ajrore pritet të arrijë në 100 milionë vende në javë deri në mes të majit, shtoi ZAP.

Sipas llogaritjeve të CNBC, kapaciteti mesatar javor i vendeve në 2019 ishte 110,716,079.

Papunësia

Masat e bllokimit çuan në humbje të vendeve të punës në të gjithë botën. Në Shtetet e Bashkuara, shkalla e papunësisë u rrit në 14.7%, një rekord i pas Luftës së Dytë Botërore.

Normat e papunësisë u rritën edhe në vende të tjera.

Shkalla e papunësisë

Humbjet e vendeve të punës u përshpejtuan në fazat e hershme të pandemisë.

Duke përdorur të dhënat e dhjetorit 2019 si pikë referimi, normat e papunësisë në Kinë dhe Gjermani janë kthyer pak a shumë në nivelet para Covid. Japonia dhe SHBA po raportojnë ende norma paksa të larta të papunësisë.

Normat e interesit

Bankat qendrore ulën normat e interesit në vitin 2020 për të mbështetur ekonominë ndërsa përhapet Covid.

Normat e interesit

Rezerva Federale pritet gjerësisht të rrisë normat e interesit në mars 2022.

Vende të tilla si Britania e Madhe dhe Koreja e Jugut që atëherë i kanë rritur normat, dhe Rezerva Federale pritet ta bëjë këtë në takimin e saj të marsit.

Megjithatë, normat e interesit janë shumë më të ulëta se sa ishin përpara goditjes së pandemisë.

Borxhi i qeverisë

Qeveritë shpenzuan më shumë për të mbrojtur ekonominë nga efektet e pandemisë dhe ndikimi i saj ekonomik.

Borxhi i qeverisë

Raportet e borxhit ndaj PBB-së kanë rënë paksa, por mbeten të ngritura nga nivelet para pandemisë.

Sipas të dhënave nga Banka e Shlyerjeve Ndërkombëtare, raportet e borxhit të qeverisë ndaj PBB-së janë rritur dhe janë ende më të larta krahasuar me kohët para Covid.

Burimi: CNBC