Beteja tjetër e madhe ekonomike e eurozonës? Politikat klimatike dhe qetësimi i tregjeve

19 kombet që ndajnë monedhën euro kanë një temë të re për t’u shqetësuar në muajt e ardhshëm, e cila mund të përfundojë si një nga sfidat më të mëdha të kohëve moderne.

Në përgjithësi, eurozona dëshiron të shpenzojë më shumë për politikat klimatike në të ardhmen. Por shumë vende po shqetësohen se kjo qasje do ta çonte nivelin e tyre të borxhit në nivele ekstreme.

Rrjedhimisht, këto vende po sugjerojnë tani që investimet miqësore me klimën nuk duhet të llogariten në shpenzimet e tyre totale – një ide që kombet më konservatore fiskale do ta kenë të vështirë ta pranojnë.

Unë nuk do t’i thosha “po” atij propozimi, sepse borxhet janë borxhe,” tha Ministri austriak i Financave Magnus Brunner për CNBC në Bruksel, Belgjikë, këtë muaj kur u pyet nëse ai do të miratonte një pushim të borxhit për investimet e gjelbra.

19 anëtarët e euros duhet të ndjekin rregullat fiskale të BE-së që thonë se ata nuk duhet të kenë deficite publike mbi 60% të PBB-së së tyre (produkti i brendshëm bruto). Ligji i BE-së gjithashtu detyron vendet të mbajnë deficitin buxhetor nën 3% të PBB-së.

Këto rregulla, të cilat synojnë ta mbajnë rajonin në një rrugë të qëndrueshme fiskale, u ndaluan në vazhdën e pandemisë së koronavirusit për t’u ofruar kombeve lirinë fiskale për të shpenzuar më shumë dhe për të mbështetur qytetarët e tyre.

Tani, ndërsa eurozona përgatitet t’i rivendosë ato vitin e ardhshëm, është shfaqur një debat mbi mënyrën më të mirë për t’u siguruar që ato pasqyrojnë mjedisin e tregut – borxhe më të larta, një treg tjetër pune dhe inflacion më i lartë.

Duke folur për CNBC më herët në janar, ministrja spanjolle e financave Nadia Calvino tha: “Ne duhet të kemi një kuadër të përshtatshëm fiskal që është miqësor ndaj rritjes”.

Spanja, Franca dhe Italia – ndër të tjera – nuk duan t’i japin fund të papritur qëndrimit aktual të lirshëm të politikës fiskale, nga frika se kjo do të dëmtonte rimëkëmbjen ekonomike.

Eurozona në fakt pritet të rritet më shpejt se SHBA-ja në vitin 2022, pikërisht për faktin se vendet në Evropë janë në gjendje të pompojnë shumë para në ekonomitë e tyre.

Por vendet e tjera të euros janë të bindur se blloku ka nevojë për konsolidim fiskal për të siguruar që mund të përballojë më lehtë çdo goditje të ardhshme dhe të shmangë shqetësimet e tregjeve financiare në një kohë kur Banka Qendrore Evropiane po rregullon politikën e saj.

Brunner i austriak tha: “Ne jemi shumë për stabilizim… respektimi i rregullave është shumë i rëndësishëm për Austrinë.”

‘Përfitime të qarta në veprimin e hershëm’ për klimën

Ky debat bëhet gjithnjë e më i vështirë me premtimin e Evropës për të reduktuar emetimet e gazeve serrë me të paktën 55% brenda tetë viteve të ardhshme.

Climate Action Network Europe, një grup që përfaqëson mbi 1,500 OJQ dhe më shumë se 47 milionë qytetarë, ka bërë thirrje më parë për një reformë “themelore” të rregullave fiskale të BE-së dhe qeverisjes ekonomike “për të siguruar që çdo hapësirë ​​fiskale shtesë do të përkthehet në veprim të synuar dhe efektiv klimatik nga shtetet anëtare.”

Kjo është veçanërisht e rëndësishme, tha CAN Europe, sepse “investimet masive publike dhe private në zbutjen dhe përshtatjen e klimës janë urgjente për të shmangur skenarët katastrofikë të klimës”.

Siç u përmend nga Banka Qendrore Evropiane vitin e kaluar, “ka përfitime të qarta në veprimin e hershëm” kur bëhet fjalë për trajtimin e emergjencës klimatike. “Kostot afatshkurtra të tranzicionit janë të zbehta në krahasim me kostot e ndryshimit të papenguar klimatik në periudhën afatmesme dhe afatgjatë.”

Aktualisht, nuk është ende e qartë se çfarë qëndrimi do të marrë Gjermania – fuqia tradicionale e ekonomisë evropiane dhe historikisht një nga kombet më konservatore fiskale – ndaj reformës fiskale.

Ministrit gjerman të financave në parim nuk i pëlqen fjala fleksibilitet”, tha Guntram Wolff, drejtor në institutin e mendimit Bruegel, për CNBC.

Megjithatë, ai shtoi se ministri gjerman i financave Christian Lindner “mund të pranojë një fleksibilitet shumë të synuar për investimet e gjelbra” duke pasur parasysh rëndësinë e brendshme të temës.

Ekspertë të tjerë kanë sugjeruar që në vend të reformimit të rregullave fiskale për të mbështetur investimet e gjelbra, BE ka të ngjarë të ngrejë borxh të ri të përbashkët.

Blloku i befasoi tregjet në vitin 2020 kur ra dakord të përdorte përkohësisht tregjet për të financuar rimëkëmbjen ekonomike nga pandemia Covid-19. I njëjti instrument mund të përdoret për të synuar në mënyrë specifike kalimin drejt neutralitetit të karbonit.

Trashëgimia e pandemisë është se ne me të vërtetë e dimë tani se nëse kriza është mjaft e madhe, atëherë borxhi i përbashkët europian të paktën mund të jetë pjesë e zgjidhjes dhe basti im vjen dy, tre, katër vjet nga tani, situata klimatike do të arrijë atë nivel politik,” tha për CNBC Jacob Kirkegaard, bashkëpunëtor i lartë në institutin gjerman Marshall Fund.

Ministri i Financave i Irlandës Paschal Donohoe tha gjithashtu për CNBC se “kjo është një temë e rëndësishme” që do të ndjekë zonën e euros gjatë gjithë vitit 2022.

Megjithatë, ai tha se çfarëdo që të vendosin ministrat e financave, një gjë është e qartë: këto investime “nuk mund të përballohen të gjitha nga kapitali publik”.

Burimi: CNBC