Si e ndihmon në të vërtetë shëndetin tuaj mendor braktisja e rrjeteve sociale?

Është e njohur që koha e tepërt në mediat sociale nuk është e mirë për trurin tonë.

Mediat sociale mund të jenë gjithashtu një mjet fantastik për t’i mbajtur njerëzit të lidhur, për të mësuar gjëra të reja dhe për të krijuar hapësira për kreativitet dhe shprehje të lirë – por ka gjithashtu një anë të errët.

Shumë kërkime tregojnë se mund të ketë një ndikim të dëmshëm në vetëvlerësimin dhe besimin tuaj, gjithashtu mund t’i bëjë ngjarjet e lajmeve negative të ndjehen të pashmangshme dhe të përjetësojnë një pamje mjaft toksike të njerëzimit – me trolling, argumente në internet dhe abuzime të përhapura në të gjitha platformat.

Pa dyshim që do të keni parë shumë njerëz që deklarojnë se po heqin dorë nga mediat sociale, po fshijnë llogaritë e tyre ose po bëjnë një “detoks digjital”. Largimi i kohës nga mediat sociale dhe shkëputja nga pajisjet tona mund të ndihet si një frymëmarrje e freskët – por a është largimi plotësisht nga mediat sociale zgjidhja e vetme?

Shareen Kullar, themelues i kutisë së vetë-kujdesit Blissbox, thotë se kur mediat sociale fillojnë të konsumojnë orë të tëra nga koha dhe energjia jonë, largimi mund të jetë jashtëzakonisht i dobishëm për shëndetin tonë mendor.

Mediat sociale janë një vatër për negativitet

“Duke ju shfaqur vazhdimisht lajme, postime dhe imazhe negative, ky lloj negativiteti rrit ankthin tuaj, krijon shqetësime të panevojshme dhe ul disponimin tuaj”, thotë Shareen.

“Kur e ekspozojmë trurin tonë ndaj këtyre postimeve negative për periudha të gjata kohore, truri ynë nuk është në gjendje të përcaktojë se çfarë është e vërtetë dhe çfarë jo. Do të mendojë se ne jemi në të vërtetë në këto situata dhe do të kalojmë menjëherë në modalitetin e mbrojtjes/mbijetesës.’

Ajo shton se kur jemi në një gjendje të përhershme mbijetese, do të prodhohen nivele të larta të kortizolit që mund të shkaktojnë dëme si mendërisht ashtu edhe fizikisht.

“Me shumicën prej nesh që aktualisht jetojmë një jetë të përditshme stresuese dhe të ngarkuar, gjë që rezulton që shumë prej nesh të kenë nivele të larta të kortizolit të prodhuar tashmë brenda trupit tonë, lëvizja nëpër mediat sociale mund të shtojë ndjeshëm stresin që ne e vendosim mendjen tonë çdo ditë.”

Shareen argumenton se braktisja e mediave sociale ju lejon të ulni nivelet e stresit duke e ekspozuar veten ndaj më pak negativitetit, që do të thotë se humori juaj do të ngrihet si rezultat.

“Reduktimi i mediave sociale në mëngjes dhe në mbrëmje do t’ju lejojë të filloni dhe ta përfundoni siç duhet ditën tuaj,” thotë ajo.

“Kur e fillojmë ditën duke lëvizur nëpër mediat sociale, kjo jo vetëm që ju ekspozon ndaj dritës artificiale që do të shqetësojë orën e brendshme të trupit tuaj, por gjithashtu do të zvogëlojë kohën që ju duhet të ngriheni në mëngjes, duke filluar ditën me nxitim dhe do t’ju ekspozojë ndaj negativitetit që do t’ju krijojë gjendjen shpirtërore për ditën.”

Ajo shton se kjo është gjithashtu e rëndësishme kur shtriheni para gjumit.

“Duke lejuar trupin dhe mendjen tuaj të relaksohen natyrshëm, të kthjellohen dhe të pushojnë pas ditës do t’ju ndihmojnë të bëni një gjumë të qetë”, thotë ajo. “Kur ne përdorim këtë kohë vendimtare për të lëvizur nëpër mediat sociale, ndriçimi artificial do të ndikojë në kohën e gjumit të trupit tonë.”

Shareen rekomandon që të qëndroni jashtë rrjeteve sociale për orën e parë të mëngjesit dhe të paktën dy orë para se të shkoni në shtrat. Ajo thotë se kjo do t’ju lejojë të filloni ditën tuaj dhe ta mbyllni ditën në mënyrë natyrale, të qetë dhe paqësore.

Këshilla praktike për të përdorur më pak mediat sociale

Sara Tasker është një eksperte në Instagram dhe mediat sociale. Ajo thotë se mund të jetë e ndërlikuar të vendosësh kufij me mediat sociale, sepse ato janë krijuar posaçërisht për të qenë absorbuese.

“Kjo është arsyeja pse ju mund ta merrni telefonin për të kontrolluar vetëm një gjë dhe ta gjeni veten ende duke lëvizur një orë më vonë”, thotë Sara.

“Nuk është se ju mungon vetëdisiplina ose keni të meta moralisht – ka para të mëdha të investuara për t’ju mbajtur ju dhe trurin tuaj thellësisht të lidhur me aplikacionin.”

Tani që e kemi hequr fajin nga ekuacioni, mund të shikojmë strategjitë praktike që mund të përdorni për ta bërë përvojën tuaj të mediave sociale më të këndshme në të ardhmen – dhe për t’i thyer ato zakone të varësisë.

  • Vendosni oraret në telefonin tuaj

“Një mënyrë e thjeshtë për të thyer këtë cikël është të vendosni kohëmatës në telefonin ose orën tuaj”, thotë Sara.

‘Nëse ju duhet vetëm të gjeni adresën e emailit të një klienti në Instagram, për shembull, vendosni një kohëmatës për tre minuta përpara se të zhyteni brenda. Nëse duhet të postoni dhe të shfletoni për biznesin tuaj, jepini vetes 20 minuta dhe më pas është koha të largoheni .’

Sara thotë se tingulli i alarmit duhet të jetë i mjaftueshëm për të thyer magjinë dhe për t’ju kujtuar qëllimet tuaja.

  • Përdorni një aplikacion kufizimi të mediave sociale

Nëse kohëmatësit nuk janë të mjaftueshëm – hyni në botën e aplikacioneve të kufizimit të mediave sociale.

“Flipd (iOS dhe Android) funksionon duke ju bllokuar fizikisht nga aplikacionet e zgjedhura për një periudhë kohore të zgjedhur, duke e bërë të pamundur aksesin në mediat tuaja sociale”, thotë Sara.

“Shumë aplikacione si ky mund të anashkalohen duke rindezur telefonin tuaj, por Flipd vazhdon të funksionojë pavarësisht, që do të thotë se mënyra e vetme për të thyer marrëveshjen tuaj me veten është të vazhdoni dhe të fshini të gjithë aplikacionin.”

Sara sugjeron gjithashtu aplikacione të tjera të ngjashme, të tilla si Freedom, të cilat do t’ju lejojnë të vendosni blloqe në një orar ditor, të aktivizoni aplikacionet tuaja argëtuese për mbrëmjen dhe të ndërpresni lidhjen tuaj wifi në kohën e gjumit.

  • Vendosni një celular të veçantë për punë

Nëse e gjithë kjo tingëllon paksa shumë teknike, Sara sugjeron që të provoni të konfiguroni një celular të veçantë për punë.

“Kufizoni veten në aplikacionet dhe komunikimet e nevojshme atje dhe mbani llogaritë tuaja personale të mediave sociale dhe njoftimet për telefonin tuaj të shtëpisë, i cili qëndron i mbyllur gjatë orarit të punës”, thotë ajo.

“Si bonus, kjo ju ndalon të punoni edhe në kohën tuaj të lirë.”

Krahasimi i mediave sociale mund të jetë toksik

Shareen thotë se ne shpesh e gjejmë veten duke krahasuar jetën tonë me të tjerët në mediat sociale, kryesisht në një mënyrë negative.

“Ne pyesim veten – pse nuk mund të dukem kështu? Ose, a ka diçka që nuk shkon me mua? Por gjëja është se përmbajtja në mediat sociale nuk është realitet”, thotë Shareen. “Që do të thotë se ne po krahasojmë veten dhe po konkurrojmë me diçka ose dikë që nuk është reale.

“Të heqësh dorë nga rrjetet sociale do të thotë që ne mund të përqendrohemi te vetja dhe jeta jonë. Në atë që është e vërtetë, për ne. Ne mund të mësojmë ta pranojmë veten, ashtu siç jemi, për të rritur lumturinë tonë, dashurinë për veten dhe dhembshurinë tonë.”

Për Shareen, mediat sociale janë gjithashtu një formë arratisjeje – dhe kur largohemi nga jeta jonë për një kohë të gjatë, mund të fillojmë të humbasim atë që është vërtet e rëndësishme për ne.

“Jemi kaq të konsumuar me përmbajtje dhe lajme sa harrojmë të jemi të pranishëm me njerëzit që duam”, thotë ajo. “Ne izolohemi dhe nuk ndërtojmë lidhjet e nevojshme me veten dhe me të tjerët rreth nesh, gjë që është shkaku i vetmisë”.

Prandaj, argumenton ajo, heqja dorë nga mediat sociale natyrisht do të frymëzojë vëmendjen.

“Ne jemi në gjendje të jemi më të pranishëm dhe në këtë moment”, thotë ajo. “Ne jemi në gjendje të kalojmë më shumë kohë cilësore për gjërat që duam të bëjmë dhe njerëzit që duam të jemi përreth, gjë që do ta bëjë jetën tonë më të pasur dhe më të këndshme.”

“Të jesh më i pranishëm do të thotë që jemi në gjendje të ndërtojmë lidhje domethënëse me veten dhe me të tjerët rreth nesh, të cilat do të eliminojnë vetminë dhe do të frymëzojnë lumturinë”.

Pa mbizotëruar mediat sociale në jetën tonë, Shareen thotë se ne mund të përdorim kohën shtesë për të rizbuluar hobi që na sjellin gëzim, ose për të mësuar diçka të re.

“Në vend që të gjeni mënyra për t’i shpëtuar jetës, mësoni se nga çfarë po ikni dhe në fakt përpiquni ta ndryshoni atë,” thotë ajo. “Ju keni fuqinë dhe kontrollin për të qenë në gjendje të bëni ndryshime në jetën tuaj që do ta bëjnë jetën tuaj të përditshme më të lumtur, më të shëndetshme dhe më të pasur.”

Në fund të fundit, Shareen beson se kufizimi i përdorimit tuaj të mediave sociale, ose braktisja e plotë, do të përmirësojë shëndetin tuaj mendor.

“Rrjetet sociale janë një mjet i mrekullueshëm për t’u përdorur në jetën tuaj, por ato bëjnë një mjeshtër të varfër”, na thotë ajo.

“Do të jeni të lirë nga stresi dhe ankthet e panevojshme që vijnë nga mediat sociale dhe do të jeni në gjendje të krijoni rutina më të shëndetshme ditore që rrisin nivelet e energjisë dhe përmirësojnë disponimin tuaj.”

Burimi: Metro